Predošlý, už tiež posunutý termín, hovoril o dokončení úseku v polovici novembra tohto roku.
Autor TASR
Bratislava 8. decembra (TASR) - Úsek rýchlostnej cesty R2 pri Zvolene, začínajúci vo Zvolenskej Slatine a smerujúci po Pstrušu, by sa mal motoristom odovzdať do užívania v máji 2017. Tak je podľa ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) naplánovaný nový termín dokončenia cesty.
Predošlý, už tiež posunutý termín, hovoril o dokončení úseku v polovici novembra tohto roku. "Aj ja by som bol rád, keby sme cestu už mohli odovzdať, ale počas realizácie úseku došlo k viacerým nepredvídaným udalostiam, ktoré mali vplyv na predĺženie lehoty výstavby," opísal dnes Érsek v Národnej rade (NR) SR v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok.
Napríklad na trase budúcej cesty sa počas výstavby podľa ministra našla nevybuchnutá munícia, preto sa musel následne urobiť pyrotechnický prieskum. "Ďalšou nepredvídanou udalosťou bol rozšírený archeologický prieskum oproti predpokladom v súťažných podkladoch," dodal šéf rezortu dopravy.
Zároveň sa podľa výsledkov geotechnického monitoringu stavby museli prijať opatrenia na zmenu technológie výstavby a technických riešení pri realizácii náročných mostných objektov. Okrem toho podľa ministra vznikla dodatočná požiadavka modernizovať informačný systém rýchlostnej cesty v súlade s už sprevádzkovaným úsekom.
Úsek sa stavia od roku 2014 a je spolufinancovaný z eurofondov. Buduje ho združenie firiem Corsan-Corviam Construcción a Chemkostav IS za cenu 82,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Celková dĺžka úseku je 7,8 km a na trase sa má nachádzať sedem mostov. Najnáročnejšie sú most nad potokom Hradná, ktorý je dlhý 206,8 metra, a most nad Slatinou a železničnou traťou dlhý 460,6 metra.
Predošlý, už tiež posunutý termín, hovoril o dokončení úseku v polovici novembra tohto roku. "Aj ja by som bol rád, keby sme cestu už mohli odovzdať, ale počas realizácie úseku došlo k viacerým nepredvídaným udalostiam, ktoré mali vplyv na predĺženie lehoty výstavby," opísal dnes Érsek v Národnej rade (NR) SR v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok.
Napríklad na trase budúcej cesty sa počas výstavby podľa ministra našla nevybuchnutá munícia, preto sa musel následne urobiť pyrotechnický prieskum. "Ďalšou nepredvídanou udalosťou bol rozšírený archeologický prieskum oproti predpokladom v súťažných podkladoch," dodal šéf rezortu dopravy.
Zároveň sa podľa výsledkov geotechnického monitoringu stavby museli prijať opatrenia na zmenu technológie výstavby a technických riešení pri realizácii náročných mostných objektov. Okrem toho podľa ministra vznikla dodatočná požiadavka modernizovať informačný systém rýchlostnej cesty v súlade s už sprevádzkovaným úsekom.
Úsek sa stavia od roku 2014 a je spolufinancovaný z eurofondov. Buduje ho združenie firiem Corsan-Corviam Construcción a Chemkostav IS za cenu 82,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Celková dĺžka úseku je 7,8 km a na trase sa má nachádzať sedem mostov. Najnáročnejšie sú most nad potokom Hradná, ktorý je dlhý 206,8 metra, a most nad Slatinou a železničnou traťou dlhý 460,6 metra.