Možnosti zníženia ceny prezentoval minister po tom, ako analytici z rezortu financií z projektu Hodnota za peniaze opísali v liste prezidentovi možnosti lacnejšieho riešenia dopravy v Prešove.
Autor TASR
Bratislava 16. februára (TASR) - Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) už rokovalo s dodávateľom juhozápadného obchvatu Prešova na diaľnici D1 o znížení ceny za túto stavbu. Érsek totiž v pondelok (13.2.) avizoval, že chce znížiť o 6 % cenu, ktorá by mala byť podľa výsledku súťaže vo výške 356,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
"Môžem potvrdiť, že prvé stretnutie sa už konalo. Priebeh rokovaní však nebudeme komentovať," uviedla pre TASR hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.
Možnú úsporu z ceny úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh vypočítal Ústav súdneho inžinierstva, ktorému zadalo ministerstvo projekt prepočítať. "Vyzval som dodávateľa - konzorcium, ktoré má stavať toto dielo a vyzval som inžinierov, súdnych znalcov, aby si sadli tento týždeň za jeden stôl a vydiskutovali, kto kde vidí zvýšené ceny a určité úspory," opísal v pondelok minister.
Obchvat má stavať združenie firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav a Metrostav Slovakia, ktoré zvíťazili v súťaži. Zmluva na obchvat však ešte nebola podpísaná. V súčasnosti sa v tomto projekte upravuje štúdia vplyvu na životné prostredie (EIA). Keďže sa robila v minulosti, nespĺňa súčasné požiadavky EÚ. Minister Érsek odhaduje, že by mohla byť hotová v júni tohto roku.
Možnosti zníženia ceny prezentoval minister po tom, ako analytici z rezortu financií z projektu Hodnota za peniaze opísali v liste prezidentovi Andrejovi Kiskovi možnosti lacnejšieho riešenia dopravnej situácie v Prešove o približne 400 miliónov eur. Následne Inštitút finančnej politiky, ktorý pôsobí pri ministerstve financií, predstavil ešte alternatívne realistické riešenie, pri ktorom by sa ušetrilo približne 200 miliónov eur. Navrhujú postaviť severný obchvat mesta v upravenej trase s jedným tunelom v polovičnom profile.
Na úprave projektu severného obchvatu Prešova sa v stredu (15.2.) dohodli minister financií Peter Kažimír (Smer-SD) a minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Kým juhozápadný obchvat je už vytendrovaný a tesne pred podpisom zmluvy, pri severnom obchvate ešte nebola vyhlásená súťaž.
"Môžem potvrdiť, že prvé stretnutie sa už konalo. Priebeh rokovaní však nebudeme komentovať," uviedla pre TASR hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.
Možnú úsporu z ceny úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh vypočítal Ústav súdneho inžinierstva, ktorému zadalo ministerstvo projekt prepočítať. "Vyzval som dodávateľa - konzorcium, ktoré má stavať toto dielo a vyzval som inžinierov, súdnych znalcov, aby si sadli tento týždeň za jeden stôl a vydiskutovali, kto kde vidí zvýšené ceny a určité úspory," opísal v pondelok minister.
Obchvat má stavať združenie firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav a Metrostav Slovakia, ktoré zvíťazili v súťaži. Zmluva na obchvat však ešte nebola podpísaná. V súčasnosti sa v tomto projekte upravuje štúdia vplyvu na životné prostredie (EIA). Keďže sa robila v minulosti, nespĺňa súčasné požiadavky EÚ. Minister Érsek odhaduje, že by mohla byť hotová v júni tohto roku.
Možnosti zníženia ceny prezentoval minister po tom, ako analytici z rezortu financií z projektu Hodnota za peniaze opísali v liste prezidentovi Andrejovi Kiskovi možnosti lacnejšieho riešenia dopravnej situácie v Prešove o približne 400 miliónov eur. Následne Inštitút finančnej politiky, ktorý pôsobí pri ministerstve financií, predstavil ešte alternatívne realistické riešenie, pri ktorom by sa ušetrilo približne 200 miliónov eur. Navrhujú postaviť severný obchvat mesta v upravenej trase s jedným tunelom v polovičnom profile.
Na úprave projektu severného obchvatu Prešova sa v stredu (15.2.) dohodli minister financií Peter Kažimír (Smer-SD) a minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Kým juhozápadný obchvat je už vytendrovaný a tesne pred podpisom zmluvy, pri severnom obchvate ešte nebola vyhlásená súťaž.