Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Brecelyho najlepším riešením.
Autor TASR
Bratislava 3. júla (TASR) – Aktuálne riešenie diaľničnej križovatky Triblavina, ktoré v stredu 29. júna predstavila Národná diaľničná spoločnosť (NDS), je podľa občianskeho združenia (OZ) Triblavina len ďalším z pokusov obísť schválenú koncepciu dopravy v území a nie je ani prinavrátením sa k zákonnému postupu.
"To, že NDS navrhuje riešiť diaľnicu v úseku medzi križovatkou Triblavina a Bratislavou ako päťpruh, bez možnosti napojenia obcí zo severnej aj južnej strany, hovorí v prospech len jedného developera, ktorý zásadne zaťaží toto územie," tvrdia aktivisti.
Rozšírenie diaľnice na päťpruh podľa nich neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Ako tvrdia, zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné každých 500 metrov napojiť cestu I. aj II. triedy, na diaľnicu je možné napojiť len cestu I. triedy maximálne každých päť kilometrov. "Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné," tvrdí OZ Triblavina. Takéto riešenie nie je podľa neho v súlade s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), v ktorom je na základe požiadavky ministerstva dopravy zapracovaná diaľnica s kolektormi a na základe ktorého bola vypracovaná projektová dokumentácia a vydané územné rozhodnutie.
OZ Triblavina je presvedčené, že bez kolektorov sa nedá v súlade s Územným plánom BSK a v súlade s odsúhlasenou koncepciou rozširovania diaľnice D1 vybudovať ani obchvat Bratislavy - konkrétne križovanie D1 s D4. "Rozhodnutím budovať diaľnicu D1 podľa aktuálneho návrhu je výstavba tohto obchvatu ohrozená," konštatujú aktivisti. Tí očakávajú, že sa zrealizuje sľúbené rokovanie na pôde BSK a konečne padne rozhodnutie o pokračovaní vo výstavbe podľa platného územného rozhodnutia z roku 2013.
NDS v stredu informovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice budú aj požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK.
NDS tvrdí, že tak vyhovela petičnému výboru. Ten v tejto súvislosti spísal doteraz dve petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. Pôvodne navrhované riešenie sa totiž malo zmeniť v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.
Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Romana Brecelyho (nominant #Siete) najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," opísal po štvrtkovom (30.6.) rokovaní vlády Brecely. Dúfa, že s týmto riešením budú súhlasiť všetky priľahlé obce. "Ale vždy sa nájde niekto, kto bude protestovať, to je ale bežný štandard," konštatoval.
"To, že NDS navrhuje riešiť diaľnicu v úseku medzi križovatkou Triblavina a Bratislavou ako päťpruh, bez možnosti napojenia obcí zo severnej aj južnej strany, hovorí v prospech len jedného developera, ktorý zásadne zaťaží toto územie," tvrdia aktivisti.
Rozšírenie diaľnice na päťpruh podľa nich neumožňuje napojenie urbanizovaného územia na diaľnicu. Ako tvrdia, zásadný rozdiel medzi kolektorom a diaľnicou je ten, že zatiaľ čo na kolektor je možné každých 500 metrov napojiť cestu I. aj II. triedy, na diaľnicu je možné napojiť len cestu I. triedy maximálne každých päť kilometrov. "Ak sa teda stanú kolektory súčasťou diaľnice s pravidlami pripájania ciest na diaľnicu, hovoriť naďalej o kolektoroch je absurdné," tvrdí OZ Triblavina. Takéto riešenie nie je podľa neho v súlade s Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), v ktorom je na základe požiadavky ministerstva dopravy zapracovaná diaľnica s kolektormi a na základe ktorého bola vypracovaná projektová dokumentácia a vydané územné rozhodnutie.
OZ Triblavina je presvedčené, že bez kolektorov sa nedá v súlade s Územným plánom BSK a v súlade s odsúhlasenou koncepciou rozširovania diaľnice D1 vybudovať ani obchvat Bratislavy - konkrétne križovanie D1 s D4. "Rozhodnutím budovať diaľnicu D1 podľa aktuálneho návrhu je výstavba tohto obchvatu ohrozená," konštatujú aktivisti. Tí očakávajú, že sa zrealizuje sľúbené rokovanie na pôde BSK a konečne padne rozhodnutie o pokračovaní vo výstavbe podľa platného územného rozhodnutia z roku 2013.
NDS v stredu informovala, že križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice budú aj požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v Územnom pláne BSK.
NDS tvrdí, že tak vyhovela petičnému výboru. Ten v tejto súvislosti spísal doteraz dve petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. Pôvodne navrhované riešenie sa totiž malo zmeniť v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.
Aktuálne riešenie križovatky Triblavina s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Romana Brecelyho (nominant #Siete) najlepším riešením. "Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán," opísal po štvrtkovom (30.6.) rokovaní vlády Brecely. Dúfa, že s týmto riešením budú súhlasiť všetky priľahlé obce. "Ale vždy sa nájde niekto, kto bude protestovať, to je ale bežný štandard," konštatoval.