Škandál vypukol takmer pred troma týždňami.
Autor TASR
Budapešť 8. októbra (TASR) - V spoločnosti Audi Hungaria v severomaďarskom Györi vyrobili takmer tri milióny motorov, ktorých sa týka emisná kauza, informoval dnes denník Népszabadság. Spoločnosť vo vyhlásení poskytnutom denníku zdôraznila, že kauza sa dotýka softvérov zabudovaných do automobilov a nejde o nedostatky v kvalite motorov vyrobených v Györi.
Podľa Audi Hungaria sú to hnacie jednotky typu EA189, ktoré vyrábajú v rámci vnútrokoncernovej spolupráce Volkswagen AG vo viacerých závodoch, vrátane Györu. Motor je podľa spoločnosti už vo výbehovej fáze a v maďarskom závode už nepatrí medzi hlavné produkty, preto kauza neovplyvní tamojšiu výrobu. Vplyv bude mať iba prípadný prepad predaja celého koncernu VW.
Györsky závod spoločnosti Audi, ktorá je dcérskou spoločnosťou najväčšej európskej automobilky Volkswagen, je najväčším závodom na výrobu motorov na svete a druhým najväčším podnikom v Maďarsku.
Škandál vypukol takmer pred troma týždňami. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) 18. septembra oznámila, že VW inštaloval do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje pri testovaní výfukových plynov zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že problém sa týka celosvetovo 11 miliónov áut, z toho kmeňovej značky VW asi 5 miliónov vozidiel.
Podľa Audi Hungaria sú to hnacie jednotky typu EA189, ktoré vyrábajú v rámci vnútrokoncernovej spolupráce Volkswagen AG vo viacerých závodoch, vrátane Györu. Motor je podľa spoločnosti už vo výbehovej fáze a v maďarskom závode už nepatrí medzi hlavné produkty, preto kauza neovplyvní tamojšiu výrobu. Vplyv bude mať iba prípadný prepad predaja celého koncernu VW.
Györsky závod spoločnosti Audi, ktorá je dcérskou spoločnosťou najväčšej európskej automobilky Volkswagen, je najväčším závodom na výrobu motorov na svete a druhým najväčším podnikom v Maďarsku.
Škandál vypukol takmer pred troma týždňami. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) 18. septembra oznámila, že VW inštaloval do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje pri testovaní výfukových plynov zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že problém sa týka celosvetovo 11 miliónov áut, z toho kmeňovej značky VW asi 5 miliónov vozidiel.