Prototyp elektromobilu amerického start-upu, spoločnosti Faraday Future, dokázal na rovinke v zrýchlení poraziť Teslu Model X, Bentley Bentayga a Ferrari 488.
Autor Tablet.TV
Las Vegas, USA 5. januára (TABLET.TV) - Reálna verzia auta by sa mala dostať na trhy v budúcom roku. Na veľtrhu CES v Las Vegas nová automobilka predstavila elektromobil s názvom FF91. Podľa výrobcu ide o úplne novú generáciu elektromobilov, ktoré budú vedieť autonómne bez vodiča zaparkovať spustením mobilnej aplikácie, ale aj si sami nájsť voľné miesto na parkovisku. Presne túto funkciu predstavila Faraday Future v Las Vegas. Elektromobil má totiž LIDAR, čiže „laserový radar“. Ide tak o prvé sériovo vyrábané auto, ktoré by ho obsahovalo. Okrem toho sa dvere otvárajú na základe rozoznania majiteľa, má aj špeciálne sedadlá, ktoré sa môžu sklopiť až do 60 stupňového uhlu. Jedinečný elektromobil má bezkonkurenčné parametre - výkon vyše tisíc koní a dojazd nad 700 kilometrov. Z nuly na takmer 100 kilometrov za hodinu zrýchli za 2,39 sekundy, čo je viac ako akýkoľvek elektromobil, ale i veľa pretekárskych áut.
Jeden z vedúcich pracovníkov firmy je viceprezident Nick Sampson. Začal svoju kariéru vo firme Jaguar, potom pôsobil ako technik v britskej Touring Car Championship, a neskôr ako hlavný inžinier v Lotuse. V roku 2010 pracoval v Tesle. Keď opisuje dôvody vzniku nového elektromobilu, na prvom mieste je podľa neho túžba mať väčšiu konektivitu v automobiloch.
Hoci firma Faraday Future funguje v dosť utajovanom režime, nedávno oznámila, že plánuje minúť asi miliardu dolárov na výstavbu továrne v USA, že bude vyrábať autá na elektrický pohon. Predávať ich chce netradične – ponúkne možnosť predplatného pre rôzne vozidlá v závislosti od potrieb zákazníkov. Firma zároveň predstaví rôzne vlastné vozidlá, ktoré budú určené pre špecifické účely, napríklad pre príjemný rodinný výlet, každodenné dochádzanie do práce alebo prepravu drobných vecí.
AUTO, KTORÉ
Jeden z vedúcich pracovníkov firmy je viceprezident Nick Sampson. Začal svoju kariéru vo firme Jaguar, potom pôsobil ako technik v britskej Touring Car Championship, a neskôr ako hlavný inžinier v Lotuse. V roku 2010 pracoval v Tesle. Keď opisuje dôvody vzniku nového elektromobilu, na prvom mieste je podľa neho túžba mať väčšiu konektivitu v automobiloch.
Hoci firma Faraday Future funguje v dosť utajovanom režime, nedávno oznámila, že plánuje minúť asi miliardu dolárov na výstavbu továrne v USA, že bude vyrábať autá na elektrický pohon. Predávať ich chce netradične – ponúkne možnosť predplatného pre rôzne vozidlá v závislosti od potrieb zákazníkov. Firma zároveň predstaví rôzne vlastné vozidlá, ktoré budú určené pre špecifické účely, napríklad pre príjemný rodinný výlet, každodenné dochádzanie do práce alebo prepravu drobných vecí.
AUTO, KTORÉ