Križovatka sa začala stavať v roku 2015.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 7. augusta (TASR) - Na križovatke Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave sa oživila výstavba. Na utorkovej tlačovej konferencii priamo na stavbe to oznámil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) spolu so zástupcami Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), Bratislavského samosprávneho kraja a priľahlých samospráv. Ukončenie výstavby sa predpokladá v roku 2020.
Križovatka sa začala stavať v roku 2015. Hlavné stavebné práce sa však podľa ministerstva prerušili pre zmenu technického riešenia diaľnice D1 v súvislosti s koordináciou s diaľnicou D4, prišlo k úprave zo šesťpruhu s kolektormi na osempruh. Začiatok výstavby odďaľovali následné námietky a odvolania.
"Dnes je ten deň, keď vypršali všetky 'odvolačky', môžeme začať pracovať. Sú pripravení ísť do toho plným tempom," konštatoval šéf rezortu dopravy.
Pripomenul, že križovatka už mohla byť hotová, keďže sa začala stavať v roku 2015. Aktuálne sa predpokladá jej ukončenie v roku 2020. "Urobíme všetko preto, aby sme ju odovzdali v roku 2020," doplnil generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin.
Momentálne je v rámci stavby ukončená výstavba mosta cez potok Čierna voda, okružné križovatky, preložky inžinierskych sietí, a tiež mestská zberná komunikácia. Výstavba križovatky bude financovaná zo štátneho rozpočtu vo výške takmer 19,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Podľa NDS sa bude križovatka Triblavina stavať tak, aby sa na ňu mohli v budúcnosti napojiť takzvané kolektory, čiže súbežné cesty.
Počas výstavby križovatky pocítia motoristi na diaľnici D1 aj obmedzenia. V priebehu augusta sa začne s presmerovaním dopravy do režimu troch zúžených pruhov v každom smere jazdy a rýchlosť bude znížená na 80 kilometrov za hodinu. V prvej fáze bude podľa diaľničiarov doprava na D1 vedená prevažne v ľavom jazdnom páse, strednom deliacom páse a časti pravého pásu. Tým vznikne priestor v pravom jazdnom pruhu na prácu, od dopravy bude oddelený betónovým zvodidlom.
Diaľničiari tak žiadajú motoristov o zvýšenú opatrnosť v tomto úseku. Rezort dopravy a aj BSK zároveň apelujú na vodičov, aby počas prác vo väčšej miere využívali verejnú dopravu smerom do a z hlavného mesta.
Minister Érsek pripomenul, že rezort dopravy posilnil vlakovú dopravu zo Senca a Pezinka do Bratislavy. Predseda BSK Juraj Droba zároveň avizoval, že kraj od 19. augusta posilňuje ponuku prímestských autobusov, ktoré budú nadväzovať na vlaky zo smerov Malacky, Senec, Pezinok či Kvetoslavov.
Križovatka sa začala stavať v roku 2015. Hlavné stavebné práce sa však podľa ministerstva prerušili pre zmenu technického riešenia diaľnice D1 v súvislosti s koordináciou s diaľnicou D4, prišlo k úprave zo šesťpruhu s kolektormi na osempruh. Začiatok výstavby odďaľovali následné námietky a odvolania.
"Dnes je ten deň, keď vypršali všetky 'odvolačky', môžeme začať pracovať. Sú pripravení ísť do toho plným tempom," konštatoval šéf rezortu dopravy.
Pripomenul, že križovatka už mohla byť hotová, keďže sa začala stavať v roku 2015. Aktuálne sa predpokladá jej ukončenie v roku 2020. "Urobíme všetko preto, aby sme ju odovzdali v roku 2020," doplnil generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin.
Momentálne je v rámci stavby ukončená výstavba mosta cez potok Čierna voda, okružné križovatky, preložky inžinierskych sietí, a tiež mestská zberná komunikácia. Výstavba križovatky bude financovaná zo štátneho rozpočtu vo výške takmer 19,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Podľa NDS sa bude križovatka Triblavina stavať tak, aby sa na ňu mohli v budúcnosti napojiť takzvané kolektory, čiže súbežné cesty.
Počas výstavby križovatky pocítia motoristi na diaľnici D1 aj obmedzenia. V priebehu augusta sa začne s presmerovaním dopravy do režimu troch zúžených pruhov v každom smere jazdy a rýchlosť bude znížená na 80 kilometrov za hodinu. V prvej fáze bude podľa diaľničiarov doprava na D1 vedená prevažne v ľavom jazdnom páse, strednom deliacom páse a časti pravého pásu. Tým vznikne priestor v pravom jazdnom pruhu na prácu, od dopravy bude oddelený betónovým zvodidlom.
Diaľničiari tak žiadajú motoristov o zvýšenú opatrnosť v tomto úseku. Rezort dopravy a aj BSK zároveň apelujú na vodičov, aby počas prác vo väčšej miere využívali verejnú dopravu smerom do a z hlavného mesta.
Minister Érsek pripomenul, že rezort dopravy posilnil vlakovú dopravu zo Senca a Pezinka do Bratislavy. Predseda BSK Juraj Droba zároveň avizoval, že kraj od 19. augusta posilňuje ponuku prímestských autobusov, ktoré budú nadväzovať na vlaky zo smerov Malacky, Senec, Pezinok či Kvetoslavov.