Informácia o tom, že sa rýchlostná cesta R2 spájajúca Považie s hornou Nitrou začne stavať až v roku 2035, je podľa Pellegriniho mylná.
Autor TASR
,aktualizované Trenčín 5. februára (TASR) – Záujmom vlády SR je pripraviť región hornej Nitry tak, aby sa postupne odpojil od prílišnej koncentrácie na ťažobný priemysel a aby sa tu rozvíjali aj iné druhy priemyslu. Po skončení odbornej konferencie o transformácii hornej Nitry to v pondelok v Trenčíne povedal podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini (Smer-SD).
Pre vládu je podľa neho kľúčové, aby aj naďalej bola v tomto regióne zachovaná zamestnanosť. „Nemôžeme však opomínať vývoj a trendy, ktoré sú vo svete, Európe, ale aj v tomto regióne, a preto chcem v mene vlády SR oceniť aktivity Európskej komisie a jej pilotnú schému transformácie uhoľných regiónov v rámci Európy. Som rád, že Slovenská republika nebude bokom. Po krajinách ako Poľsko, Grécko, ale i Nemecko je aj Slovensko súčasťou schémy transformácie uhoľných regiónov,“ zdôraznil podpredseda vlády.
Pondelkové rokovanie v Trenčíne sa podľa neho neuskutočnilo preto, že sa ide v regióne niečo vážne okamžite udiať. „Je to profesionálny prístup Európskej komisie (EK), vlády SR a Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) a snaha dať tomuto regiónu víziu až do roku 2030 a ešte ďalej. Podpredseda EK Maroš Šefčovič prišiel na Slovensko s takou zostavou, aká tú ešte nebola. Svedčí to ich záujmu Slovenskej republike v transformácii pomôcť,“ doplnil Pellegrini s tým, že stretnutia sa zúčastnili aj štátni tajomníci šiestich ministerstiev a zástupcovia samospráv.
Podľa Šefčoviča sa účastníci konferencie dohodli na vypracovaní akčného plánu transformácie, ktorý bude pripravovať TSK v spolupráci s Úradom vlády SR, EK a kľúčovými rezortmi. „Ešte pred prijatím akčného plánu sa začne intenzívne pracovať na budovaní cestnej infraštruktúry. Práce, ktoré sú potrebné na to, aby sa cestná infraštruktúra začala budovať, sa spustia v podstate okamžite. Chceme tiež, aby sa zo všetkých nápadov vyprofilovalo niekoľko nosných projektov, ktoré by sme do 30. 6. 'preosiali' a pre ne potom budeme spoločne zháňať financovanie,“ pripomenul Šefčovič.
Informácia o tom, že sa rýchlostná cesta R2 spájajúca Považie s hornou Nitrou začne stavať až v roku 2035, je podľa Pellegriniho mylná. „Pokračuje sa v príprave, na mnohých úsekoch sú vydané územné rozhodnutia, postupne sa bude žiadať o stavebné povolenia. Končí sa s vyvlastňovaním pozemkov pod obchvat Prievidze s tým, že v roku 2019 by sa po úspešnej súťaži už dokonca mohol stavať,“ zdôraznil podpredseda vlády.
Región hornej Nitry nie je podľa predsedu TSK Jaroslava Bašku izolovaným regiónom, je preto potrebné dopravnú infraštruktúru dobudovať nielen na hornej Nitre, ale prepojiť ju s Považím rýchlostnou cestou R2 a Nitrou rýchlostnou cestou R8.
„Akčný plán bude mať za úlohu pripraviť naozaj kvalitné projekty pre rozvoj hornej Nitry. Úspešné budú až vtedy, keď posledný baník, ktorý odíde z hornej Nitry, bude zamestnaný,“ zdôraznil Baška.
Pre vládu je podľa neho kľúčové, aby aj naďalej bola v tomto regióne zachovaná zamestnanosť. „Nemôžeme však opomínať vývoj a trendy, ktoré sú vo svete, Európe, ale aj v tomto regióne, a preto chcem v mene vlády SR oceniť aktivity Európskej komisie a jej pilotnú schému transformácie uhoľných regiónov v rámci Európy. Som rád, že Slovenská republika nebude bokom. Po krajinách ako Poľsko, Grécko, ale i Nemecko je aj Slovensko súčasťou schémy transformácie uhoľných regiónov,“ zdôraznil podpredseda vlády.
Pondelkové rokovanie v Trenčíne sa podľa neho neuskutočnilo preto, že sa ide v regióne niečo vážne okamžite udiať. „Je to profesionálny prístup Európskej komisie (EK), vlády SR a Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) a snaha dať tomuto regiónu víziu až do roku 2030 a ešte ďalej. Podpredseda EK Maroš Šefčovič prišiel na Slovensko s takou zostavou, aká tú ešte nebola. Svedčí to ich záujmu Slovenskej republike v transformácii pomôcť,“ doplnil Pellegrini s tým, že stretnutia sa zúčastnili aj štátni tajomníci šiestich ministerstiev a zástupcovia samospráv.
Podľa Šefčoviča sa účastníci konferencie dohodli na vypracovaní akčného plánu transformácie, ktorý bude pripravovať TSK v spolupráci s Úradom vlády SR, EK a kľúčovými rezortmi. „Ešte pred prijatím akčného plánu sa začne intenzívne pracovať na budovaní cestnej infraštruktúry. Práce, ktoré sú potrebné na to, aby sa cestná infraštruktúra začala budovať, sa spustia v podstate okamžite. Chceme tiež, aby sa zo všetkých nápadov vyprofilovalo niekoľko nosných projektov, ktoré by sme do 30. 6. 'preosiali' a pre ne potom budeme spoločne zháňať financovanie,“ pripomenul Šefčovič.
Informácia o tom, že sa rýchlostná cesta R2 spájajúca Považie s hornou Nitrou začne stavať až v roku 2035, je podľa Pellegriniho mylná. „Pokračuje sa v príprave, na mnohých úsekoch sú vydané územné rozhodnutia, postupne sa bude žiadať o stavebné povolenia. Končí sa s vyvlastňovaním pozemkov pod obchvat Prievidze s tým, že v roku 2019 by sa po úspešnej súťaži už dokonca mohol stavať,“ zdôraznil podpredseda vlády.
Región hornej Nitry nie je podľa predsedu TSK Jaroslava Bašku izolovaným regiónom, je preto potrebné dopravnú infraštruktúru dobudovať nielen na hornej Nitre, ale prepojiť ju s Považím rýchlostnou cestou R2 a Nitrou rýchlostnou cestou R8.
„Akčný plán bude mať za úlohu pripraviť naozaj kvalitné projekty pre rozvoj hornej Nitry. Úspešné budú až vtedy, keď posledný baník, ktorý odíde z hornej Nitry, bude zamestnaný,“ zdôraznil Baška.