Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Veľké české televízie zriaďujú nové stanice

Ilustračné foto Foto: TASR/Tomáš Halász

Príjmy českých televíznych staníc z reklamy, ktorá pre ne tvorí hlavný zdroj financií, dosiahli predvlani 8,2 miliardy Kč.

Praha 8. januára (TASR) - Ani v období poklesu príjmov za reklamu v porovnaní s rokmi pred finančnou krízou nehodlajú veľké české televízie zastaviť plány na zriaďovanie ďalších staníc. Český denník E15 dnes uviedol, že konkrétne informácie získal z autentických zdrojov.

Televízia Prima ešte tento mesiac alebo na začiatku februára k programom Family, Cool a Love pridá dokumentárnu stanicu Zoom. Číslo štyri zrejme nebude jej konečným. Všetko bude závisieť od vývoja na televíznom trhu. "Pokiaľ tu bude priestor pre ďalšie stanice, tak je to na úvahu," uviedol hovorca Primy Václav Mrázek.

Česká televízia (ČT) spustí detský kanál najskôr v druhej polovici roka. Teraz sa dotvára jeho koncepcia a vysielacia schéma. Program bude pozostávať z terajších programov pre deti staníc ČT1 a ČT2, ďalšej vlastnej tvorby a získaných programov zo zahraničia. Informoval o tom generálny riaditeľ Českej televízie Petr Dvořák. Detský kanál by mal vysielať od šiestej do 21. hodiny. ČT chce spustiť aj ďalšie kanály, predovšetkým stanicu zameranú len na regionálne vysielanie.

Nova, česká komerčná jednotka, už vlani začala vysielať na staniciach Fanda a Smíchov. Kanál Fanda je určený mužom, komédiám Smíchov.

Pred Vianocami začala v Česku pravidelne vysielať televízia Pohoda. A už pripravuje ďalšie plány. V decembri získala od rady pre rozhlasové a televízne vysielanie licenciu na programy zamerané na hudbu, lifestyle a zábavu. Budú sústredené na stanici Pohoda R.

Príjmy českých televíznych staníc z reklamy, ktorá pre ne tvorí hlavný zdroj financií, dosiahli predvlani 8,2 miliardy Kč. Server Mediaguru.cz uviedol, že suma bola najmenej o miliardu nižšia než v roku 2008, v ktorom prepukla finančná kríza. Podľa odhadu českej mediálnej agentúry Admosphere, s. r. o., televízne stanice vlani za deväť mesiacov odvysielali reklamu v cenníkovej hodnote, teda bez odpočítania zliav, bonusov a vzájomného výmenného obchodu, za 20 miliárd Kč. Virtuálne inkaso bolo vlani za deväť mesiacov rovnaké ako v tom istom období roku 2011.