Vstupom Slovenska do Schengenu pritom podľa jeho slov zaznamenali slovenskí dopravcovia výrazné zvýšenie prepravy zo Slovenska do členských štátov Európskej únie a späť.
Autor TASR
Bratislava 17. decembra (TASR) - Vstup Slovenska do schengenského priestoru dopravcom významne zjednodušil život. Podľa prezidenta Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavla Jančoviča to znamenalo, že množstvá kamiónov už nestáli na hraniciach, tovar sa dostal rýchlejšie k zákazníkovi a nebolo už potrebné vybavovať veľa formalít.
"Jednoznačne treba povedať, bol to veľký krok vpred," zdôraznil Jančovič pre TASR. Slovensko si pritom čoskoro pripomenie desiate výročie vstupu do Schengenu.
Jančovič si tak nevie predstaviť, keby sa znovu zaviedli kontroly na hraniciach. "Osobne si myslím, že dnes už nie sme pripravení na takúto situáciu a znamenalo by to úplný rozklad hospodárstva," konštatoval.
Podľa neho by to predstavovalo úplnú deštrukciu systému, ktorý dnes funguje. Pozastavil by sa pohyb tovaru, ktorý by stál na hraniciach. V podnikoch by sa zvýšilo vytváranie tovarových zásob, pretože by nemohol fungovať presný režim zásobovania známy pod pojmom just in time. Za cestných dopravcov si tak tento scenár nevie predstaviť a už vôbec nie za výrobné a obchodné spoločnosti.
Podľa Radoslava Milča z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) by opätovné zavedenie bariér na hranice výrazne postihlo celý segment podnikania slovenských dopravcov a viedlo by to k jeho úpadku. "Zavedením hraničných kontrol by sa predĺžili lehoty prepravy, a tým zvýšili náklady na prevádzku. Jednoznačne by to malo dosah na pokles zákaziek a následne pokles prepravných kapacít slovenských dopravcov," opísal Milčo.
Vstupom Slovenska do Schengenu pritom podľa jeho slov zaznamenali slovenskí dopravcovia výrazné zvýšenie prepravy zo Slovenska do členských štátov Európskej únie a späť. "Rozvoj celého segmentu nákladnej dopravy priniesol pre slovenských dopravcov aj možnosť poskytovať prepravné služby v iných členských štátoch Únie," vysvetlil.
"Jednoznačne treba povedať, bol to veľký krok vpred," zdôraznil Jančovič pre TASR. Slovensko si pritom čoskoro pripomenie desiate výročie vstupu do Schengenu.
Jančovič si tak nevie predstaviť, keby sa znovu zaviedli kontroly na hraniciach. "Osobne si myslím, že dnes už nie sme pripravení na takúto situáciu a znamenalo by to úplný rozklad hospodárstva," konštatoval.
Podľa neho by to predstavovalo úplnú deštrukciu systému, ktorý dnes funguje. Pozastavil by sa pohyb tovaru, ktorý by stál na hraniciach. V podnikoch by sa zvýšilo vytváranie tovarových zásob, pretože by nemohol fungovať presný režim zásobovania známy pod pojmom just in time. Za cestných dopravcov si tak tento scenár nevie predstaviť a už vôbec nie za výrobné a obchodné spoločnosti.
Podľa Radoslava Milča z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) by opätovné zavedenie bariér na hranice výrazne postihlo celý segment podnikania slovenských dopravcov a viedlo by to k jeho úpadku. "Zavedením hraničných kontrol by sa predĺžili lehoty prepravy, a tým zvýšili náklady na prevádzku. Jednoznačne by to malo dosah na pokles zákaziek a následne pokles prepravných kapacít slovenských dopravcov," opísal Milčo.
Vstupom Slovenska do Schengenu pritom podľa jeho slov zaznamenali slovenskí dopravcovia výrazné zvýšenie prepravy zo Slovenska do členských štátov Európskej únie a späť. "Rozvoj celého segmentu nákladnej dopravy priniesol pre slovenských dopravcov aj možnosť poskytovať prepravné služby v iných členských štátoch Únie," vysvetlil.