Rekonštrukcia cesty bude prebiehať v dvoch etapách. Prvý úsek je dlhý 1,26 km a druhý 7,81 km.
Autor TASR
Poprad/Starý Smokovec 15. februára (TASR) – Rozsiahlou rekonštrukciou prejde viac ako 9-kilometrový úsek hlavnej cesty II/534 smerujúci z Popradu do Vysokých Tatier, konkrétne do Starého Smokovca. Ako pre TASR potvrdila hovorkyňa Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Daša Jeleňová, kraj nechal ešte v roku 2016 vypracovať projekt stavby cesty, s ktorým sa bude uchádzať o poskytnutie nenávratného finančného príspevku v rámci výzvy Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR na zlepšenie dostupnosti k infraštruktúram TEN-T a cestám prvej triedy s dôrazom na rozvoj multimodálneho dopravného systému.
Dôvodom rekonštrukcie je podľa Jeleňovej nevyhovujúci stavebno-technický stav cesty. "Je poškodený kryt vozovky s výtlkmi, opravami výtlkov, deformáciami, priečnymi a pozdĺžne rozvetvenými trhlinami, s lokálnymi sieťovými rozpadmi a početnými priečnymi mrazovými trhlinami cez celú šírku vozovky," vymenovala s tým, že v zimnom období sa vytvárajú výrazné priečne hrbole, ktoré majú vplyv na zníženie prevádzkovej spôsobilosti vozovky a čiastočné zníženie rýchlosti vozidiel. Súčasný stav vozovky má podľa jej ďalších slov negatívny vplyv na komfort jazdy zvýšenými otrasmi a hlučnosťou. "V prípade, že sa nezrealizuje oprava krytu vozovky, hrozí na ceste zníženie maximálnej povolenej rýchlosti, respektíve strata prevádzkovej spôsobilosti vozovky z dôvodu udržania bezpečnosti," vysvetlila.
Podľa Jeleňovej je na ceste problémom aj odvodnenie a nevyhovujúci súčasný stav zvodidiel. Úpravou prejde aj priesečná križovatka ciest II/534, III/3081 a účelovej komunikácie na Žakovskú poľanu. Pribudnú tu priechody pre chodcov, odbočovací pruh so smerovými ostrovčekmi, osvetlenie a upravené bude aj dopravné značenie.
Rekonštrukcia cesty bude prebiehať v dvoch etapách. Prvý úsek je dlhý 1,26 km a druhý 7,81 km. V prvej etape sa bude rekonštruovať druhý úsek cesty od 4,315 do 9,558 km. "Celkové stavebné náklady na túto etapu stavby sú približne 4,008 milióna eur. Z celkových investičných nákladov projektu bude 85 % financovaných z eurofondov, 10 % zo štátneho rozpočtu a 5 % zo zdrojov PSK," priblížila hovorkyňa. Začiatok prác prvej etapy je naplánovaný ešte v tomto roku. Predpokladaný termín ukončenia je v roku 2018.
Dôvodom rekonštrukcie je podľa Jeleňovej nevyhovujúci stavebno-technický stav cesty. "Je poškodený kryt vozovky s výtlkmi, opravami výtlkov, deformáciami, priečnymi a pozdĺžne rozvetvenými trhlinami, s lokálnymi sieťovými rozpadmi a početnými priečnymi mrazovými trhlinami cez celú šírku vozovky," vymenovala s tým, že v zimnom období sa vytvárajú výrazné priečne hrbole, ktoré majú vplyv na zníženie prevádzkovej spôsobilosti vozovky a čiastočné zníženie rýchlosti vozidiel. Súčasný stav vozovky má podľa jej ďalších slov negatívny vplyv na komfort jazdy zvýšenými otrasmi a hlučnosťou. "V prípade, že sa nezrealizuje oprava krytu vozovky, hrozí na ceste zníženie maximálnej povolenej rýchlosti, respektíve strata prevádzkovej spôsobilosti vozovky z dôvodu udržania bezpečnosti," vysvetlila.
Podľa Jeleňovej je na ceste problémom aj odvodnenie a nevyhovujúci súčasný stav zvodidiel. Úpravou prejde aj priesečná križovatka ciest II/534, III/3081 a účelovej komunikácie na Žakovskú poľanu. Pribudnú tu priechody pre chodcov, odbočovací pruh so smerovými ostrovčekmi, osvetlenie a upravené bude aj dopravné značenie.
Rekonštrukcia cesty bude prebiehať v dvoch etapách. Prvý úsek je dlhý 1,26 km a druhý 7,81 km. V prvej etape sa bude rekonštruovať druhý úsek cesty od 4,315 do 9,558 km. "Celkové stavebné náklady na túto etapu stavby sú približne 4,008 milióna eur. Z celkových investičných nákladov projektu bude 85 % financovaných z eurofondov, 10 % zo štátneho rozpočtu a 5 % zo zdrojov PSK," priblížila hovorkyňa. Začiatok prác prvej etapy je naplánovaný ešte v tomto roku. Predpokladaný termín ukončenia je v roku 2018.