Dlžník svoje záväzky uhrádza vždy na účet SP v Štátnej pokladnici.
Autor TASR
Bratislava 17. mája (TASR) - Sociálna poisťovňa (SP) upozorňuje najmä zamestnávateľov - dlžníkov pred podvodným konaním pri vymáhaní ich dlhov. V uplynulých dňoch sa stretla s prípadom, keď údajný zamestnanec exekútorského úradu oslovil zamestnávateľa s výzvou na úhradu dlhu voči SP, pričom mu ako kontaktné číslo účtu uviedol číslo účtu v komerčnej banke a nesprávny variabilný symbol.
Sociálna poisťovňa však v tomto prípade preverila, že nejde o vymáhanú pohľadávku. Platí pritom, že dlžník svoje záväzky uhrádza vždy na účet SP v Štátnej pokladnici.
Poisťovňa od 1. júla 2017 získala právomoc v správnom konaní vymáhať svoje pohľadávky sama, a preto v prípadoch, v ktorých sa dlh začal vymáhať po 1. júli 2017, dlžníci nemôžu dostať príkaz na úhradu od exekútorského úradu, ale priamo od Sociálnej poisťovne.
SP vymáha od dlžníkov dlžné poistné a penále tromi spôsobmi, a to v tzv. správnom konaní, prostredníctvom mandátnej správy alebo exekútora, avšak vždy až po tom, ako ich najskôr na uhradenie dlhu vyzve písomne rozhodnutím, voči ktorému sa môžu do 15 dní odvolať.
"V prípade zaslania výzvy v mene súdneho exekútora na úhradu pohľadávky Sociálnej poisťovne odporúčame preveriť si existenciu záväzku priamo v pobočke poisťovne a zároveň preveriť, či číslo účtu zodpovedá účtu, ktorý má exekútor zverejnený na stránke Slovenskej exekútorskej komory," zdôrazňuje Peter Višváder, hovorca poisťovne.
Sociálna poisťovňa však v tomto prípade preverila, že nejde o vymáhanú pohľadávku. Platí pritom, že dlžník svoje záväzky uhrádza vždy na účet SP v Štátnej pokladnici.
Poisťovňa od 1. júla 2017 získala právomoc v správnom konaní vymáhať svoje pohľadávky sama, a preto v prípadoch, v ktorých sa dlh začal vymáhať po 1. júli 2017, dlžníci nemôžu dostať príkaz na úhradu od exekútorského úradu, ale priamo od Sociálnej poisťovne.
ODPORÚČAME TIEŽ: Exekútori upozorňujú na podvodníkov, ktorí ľudí vyzývajú uhradiť dlh
SP vymáha od dlžníkov dlžné poistné a penále tromi spôsobmi, a to v tzv. správnom konaní, prostredníctvom mandátnej správy alebo exekútora, avšak vždy až po tom, ako ich najskôr na uhradenie dlhu vyzve písomne rozhodnutím, voči ktorému sa môžu do 15 dní odvolať.
"V prípade zaslania výzvy v mene súdneho exekútora na úhradu pohľadávky Sociálnej poisťovne odporúčame preveriť si existenciu záväzku priamo v pobočke poisťovne a zároveň preveriť, či číslo účtu zodpovedá účtu, ktorý má exekútor zverejnený na stránke Slovenskej exekútorskej komory," zdôrazňuje Peter Višváder, hovorca poisťovne.