Základom nového operačného programu je Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, tzv. Masterplan dopravy.
Autor TASR
Bratislava 3. marca (TASR) - Na dopravu a projekty informačnej spoločnosti môže Slovensko v najbližších rokoch čerpať peniaze z fondov Európskej únie vo výške 3,96 miliardy eur. Spolu so spolufinancovaním zo štátneho rozpočtu to predstavuje sumu viac ako 4,5 miliardy eur.
Financie sa nachádzajú v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra (OPII), ktorý tvorí jeden z operačných programov schválených pre Slovensko. Zdroje by mali zabezpečiť financovanie na 100 kilometrov (km) zrekonštruovaných železničných tratí, 115 km diaľnic, 300 km nových a zmodernizovaných ciest I. triedy či 27 km nových električkových tratí. Ale tiež aj na 78 nových vozidiel mestskej hromadnej dopravy či 35 nových vlakových súprav a zvýšiť počet domácností so širokopásmovým internetom o takmer 50 %.
OPII pripravilo ministerstvo dopravy v spolupráci s ministerstvom financií. "Našou ambíciou je využiť jedinečné európske zdroje v prospech našej krajiny tak, aby sa infraštruktúra na Slovensku stala rýchlou, bezpečnou a plynulou, ako je to v štátoch západnej Európy," opísal šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
Základom nového operačného programu je Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, tzv. Masterplan dopravy. Tento strategický dokument bude podľa ministerstva udávať tempo rozvoja dopravy v nasledujúcich rokoch. Podobný materiál bol vypracovaný a schválený aj v oblasti rozvoja informačnej spoločnosti.
Financie sa nachádzajú v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra (OPII), ktorý tvorí jeden z operačných programov schválených pre Slovensko. Zdroje by mali zabezpečiť financovanie na 100 kilometrov (km) zrekonštruovaných železničných tratí, 115 km diaľnic, 300 km nových a zmodernizovaných ciest I. triedy či 27 km nových električkových tratí. Ale tiež aj na 78 nových vozidiel mestskej hromadnej dopravy či 35 nových vlakových súprav a zvýšiť počet domácností so širokopásmovým internetom o takmer 50 %.
OPII pripravilo ministerstvo dopravy v spolupráci s ministerstvom financií. "Našou ambíciou je využiť jedinečné európske zdroje v prospech našej krajiny tak, aby sa infraštruktúra na Slovensku stala rýchlou, bezpečnou a plynulou, ako je to v štátoch západnej Európy," opísal šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
Základom nového operačného programu je Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, tzv. Masterplan dopravy. Tento strategický dokument bude podľa ministerstva udávať tempo rozvoja dopravy v nasledujúcich rokoch. Podobný materiál bol vypracovaný a schválený aj v oblasti rozvoja informačnej spoločnosti.