To znamená, že väčší počet zákazníkov VW môže počítať so zvolávaním svojich áut do servisov a pre VW to signalizuje možné vyššie pokuty a ešte podrobnejšie previerky zo strany regulačných úradov.
Autor TASR
Washington 21. novembra (TASR) - Emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen (VW) nabral ďalšie rozmery, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) uviedla, že sporný softvér vo veľkých dieselových autách, na ktorý poukázala začiatkom novembra, sa nachádza vo väčšom počte takýchto vozidiel, než sa pôvodne očakávalo. Informovala o tom agentúra AP.
Ešte začiatkom novembra EPA uviedla, že Volkswagen nainštaloval problémový softvér do 10.000 veľkých dieselových áut. Najnovšie samotná firma agentúru informovala, že preveruje celkovo až 85.000 veľkých naftových áut značiek VW, Audi a Porsche vyrobených od roku 2009. To znamená, že väčší počet zákazníkov Volkswagenu môže počítať so zvolávaním svojich áut do servisov a pre VW to signalizuje možné vyššie pokuty a ešte podrobnejšie previerky zo strany regulačných úradov.
Ako však uviedol hovorca dcérskej firmy Audi Brad Stertz, v prípade veľkých áut nejde o rovnaký softvér, aký sa nachádza v menších dieselových autách, pre ktorý sa firma dostala do nemilosti po celom svete. Podľa Stertza je napríklad tento softvér v Európe legálny.
Nová informácia z USA prišla krátko po tom, ako dozorná rada Volkswagenu oznámila, že investície v budúcom roku dosiahnu 12 miliárd eur. Oproti predchádzajúcim rokom to znamená zníženie o 1 miliardu eur. Zníženie rozsahu investícií by automobilke malo pomôcť uvoľniť si zdroje na riešenie právnych sporov.
Ešte začiatkom novembra EPA uviedla, že Volkswagen nainštaloval problémový softvér do 10.000 veľkých dieselových áut. Najnovšie samotná firma agentúru informovala, že preveruje celkovo až 85.000 veľkých naftových áut značiek VW, Audi a Porsche vyrobených od roku 2009. To znamená, že väčší počet zákazníkov Volkswagenu môže počítať so zvolávaním svojich áut do servisov a pre VW to signalizuje možné vyššie pokuty a ešte podrobnejšie previerky zo strany regulačných úradov.
Ako však uviedol hovorca dcérskej firmy Audi Brad Stertz, v prípade veľkých áut nejde o rovnaký softvér, aký sa nachádza v menších dieselových autách, pre ktorý sa firma dostala do nemilosti po celom svete. Podľa Stertza je napríklad tento softvér v Európe legálny.
Nová informácia z USA prišla krátko po tom, ako dozorná rada Volkswagenu oznámila, že investície v budúcom roku dosiahnu 12 miliárd eur. Oproti predchádzajúcim rokom to znamená zníženie o 1 miliardu eur. Zníženie rozsahu investícií by automobilke malo pomôcť uvoľniť si zdroje na riešenie právnych sporov.