Opravu mosta bolo potrebné zrealizovať, pretože v jeho jednom bode nastal úplný rozpad betónu a asfaltovej vrstvy.
Autor TASR
Medveďov 16. septembra – Desať dní od uzavretia mosta v Medveďove, spájajúceho Slovensko a Maďarsko, uskutočnil minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Árpád Érsek kontrolu postupu a stavu opravných prác tejto medzištátnej spojnice. Na moste sa opravuje vozovka v celej šírke a oprava chodníka. Vozovka mosta tak získa novú izoláciu a kryt, a chodník novú povrchovú úpravu.
“Technickému stavu mostov je potrebné venovať pozornosť, pretože v ich prípade obzvlášť platí, že sú spoľahlivé do takej miery, ako sú spoľahlivé všetky ich časti. Tento most je kľúčový, pretože spája štáty, ktoré sú prepojené hospodársky a kultúrne,“ povedal Érsek. Konštatoval, že práce sa realizujú podľa plánu. Tvrdil, že dodávateľ prisľúbil, že v prípade priaznivého počasia sa rekonštrukcia ukončí pred stanoveným termínom, ktorý je 14. októbra. „Ak všetko dobre dopadne, koncom septembra bude most opäť v prevádzke,“ podotkol.
Opravu mosta bolo potrebné zrealizovať, pretože v jeho jednom bode nastal úplný rozpad betónu a asfaltovej vrstvy. Na hraničnom moste sa opravuje 38-metrový úsek, vrátane chodníkovej časti mosta na výtokovej strane. Náklady na opravné práce predstavujú 145.184 eur.
Ako generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera konštatoval, obchádzkové trasy sú dlhé. „Vzhľadom na to, že nemôžeme riskovať životy a hodnoty, k oprave muselo dôjsť. V súčasnosti nákladná doprava využíva hraničné priechody v Šahách a Bratislave. Nákladné vozidlá do 20 ton môžu využiť hraničný priechod v Komárne,“ priblížil generálny riaditeľ s tým, že už funguje aj nákladná kompa v Štúrove.
„Momentálne bola položená ochrana betónu, zo spodnej časti sa betón tiež ošetruje. Pracovníci vybúrali poškodenú časť mostovky, železná výstuž bola ošetrená, následne bola zabetónovaná, pôjde na to izolácia, betón a asfalt,“ priblížil Žembera.
“Technickému stavu mostov je potrebné venovať pozornosť, pretože v ich prípade obzvlášť platí, že sú spoľahlivé do takej miery, ako sú spoľahlivé všetky ich časti. Tento most je kľúčový, pretože spája štáty, ktoré sú prepojené hospodársky a kultúrne,“ povedal Érsek. Konštatoval, že práce sa realizujú podľa plánu. Tvrdil, že dodávateľ prisľúbil, že v prípade priaznivého počasia sa rekonštrukcia ukončí pred stanoveným termínom, ktorý je 14. októbra. „Ak všetko dobre dopadne, koncom septembra bude most opäť v prevádzke,“ podotkol.
Opravu mosta bolo potrebné zrealizovať, pretože v jeho jednom bode nastal úplný rozpad betónu a asfaltovej vrstvy. Na hraničnom moste sa opravuje 38-metrový úsek, vrátane chodníkovej časti mosta na výtokovej strane. Náklady na opravné práce predstavujú 145.184 eur.
Ako generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera konštatoval, obchádzkové trasy sú dlhé. „Vzhľadom na to, že nemôžeme riskovať životy a hodnoty, k oprave muselo dôjsť. V súčasnosti nákladná doprava využíva hraničné priechody v Šahách a Bratislave. Nákladné vozidlá do 20 ton môžu využiť hraničný priechod v Komárne,“ priblížil generálny riaditeľ s tým, že už funguje aj nákladná kompa v Štúrove.
„Momentálne bola položená ochrana betónu, zo spodnej časti sa betón tiež ošetruje. Pracovníci vybúrali poškodenú časť mostovky, železná výstuž bola ošetrená, následne bola zabetónovaná, pôjde na to izolácia, betón a asfalt,“ priblížil Žembera.