Z infraštruktúrnych projektov spomenul využitie modelu napríklad pri posudzovaní pokračovania vo výstavbe diaľnice D4 s tunelom popod Karpaty či pri výstavbe úseku na diaľnici D1 Turany – Hubová.
Autor TASR
Bratislava 25. júla (TASR) – Na to, aby sa naplnili ciele vlády z Programového vyhlásenia, len v oblasti infraštruktúry je v pláne čerpať v rezorte dopravy z verejných zdrojov približne 6,4 miliardy eur. Ide pritom podľa ministra dopravy Romana Brecelyho (nominant #Siete) predovšetkým o peniaze na dobudovanie diaľnic, rýchlostných ciest či ciest 1. triedy v rámci celého Slovenska.
Práve pri týchto projektoch si vie šéf rezortu dopravy predstaviť spoluprácu s ministerstvom financií v rámci projektu Hodnota za peniaze. "Vítam, že sme zapojení do tohto projektu práve v tejto prvej vlne a je to len začiatok. Budeme sa snažiť o to, aby sme našli optimálny model na efektívne vynakladanie prostriedkov z verejných financií," avizoval Brecely na dnešnej tlačovej konferencii.
Z infraštruktúrnych projektov spomenul využitie modelu Hodnota za peniaze napríklad pri posudzovaní pokračovania vo výstavbe diaľnice D4 s tunelom popod Karpaty či pri výstavbe úseku na diaľnici D1 Turany – Hubová. Nevynechal však ani pokračovanie v rýchlostnej ceste R2 či prepojenie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka.
Projekt Hodnota za peniaze môže podľa neho konkrétne slúžiť napríklad aj pri určovaní predpokladanej hodnoty pri jednotlivých zákazkách. Keď sa totiž podľa Brecelyho v súčasnosti určí predpokladaná hodnota zákazky pri vyhlasovaní súťaže napríklad na 100 miliónov eur, ponuky uchádzačov sa pohybujú na úrovni okolo 99 či 98 miliónov eur.
Keď sa však podľa neho zmení metodika a nastaví sa predpokladaná hodnota zákazky napríklad na úrovni 80 až 70 miliónov eur, aj ponuky sa podľa ministra budú pohybovať niekde okolo tohto parametra. "Takže 20 až 30 % okamžite ušetríme a z ušetrených prostriedkov sa dá postaviť viac kilometrov diaľnic na iných miestach," doplnil Brecely.