Nový unikátny železničný podvozok by mal umožniť efektívnu, rýchlu, pohodlnú a bezpečnú nakládku ťažkých vozidiel, najmä kamiónových návesov.
Autor TASR
Moskva 8. marca (TASR) - Rusko a Slovensko pracujú na možnosti vytvorenia experimentálnej logistickej základne na hranici s Ukrajinou. Pre agentúru ITAR-TASS to uviedol prezident neziskovej organizácie Centrum rozvoja infraštruktúry a člen expertného vládneho výboru Ruskej federácie Sergej Šiškarjov na základe výsledkov 16. zasadnutia Slovensko-ruskej medzivládnej komisie pre hospodársku a vedecko-technickú spoluprácu.
Podľa Šiškarjova je Slovensko prirodzenou vstupnou bránou Ruska do Európy a nevyužiť tento tranzitný potenciál by bolo nanajvýš nerozumné.
"V tejto súvislosti sme vyvinuli nový unikátny železničný podvozok. Očakáva sa, že umožní efektívnu, rýchlu, pohodlnú a bezpečnú nakládku ťažkých vozidiel, najmä kamiónových návesov. V priebehu štyridsiatich minút bude možné naložiť 60-vagónovú súpravu. Na tento účel poslúžia špecializované terminály, logistické centrá, v rámci ktorých je možné vykonávať nakládku a vykládku samotných vozidiel, ako aj premiestnenie nákladu z kontajnerov na kamióny a z kamiónov na kontajnery", doplnil.
Myšlienka našla podporu aj na zasadnutí medzivládnej komisie
Myšlienka vytvorenia experimentálnej logistickej základne podľa neho našla podporu aj na zasadnutí medzivládnej komisie, ktorú ako spolupredsedovia komisie viedli podpredseda vlády a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák a podpredseda vlády Ruskej federácie Dmitrij Rogozin.
"V protokole zo zasadnutia sa okrem iného uvádza rozhodnutie o tom, že sa vytvorí pracovná skupina na expertnej úrovni, ktorá preskúma prekladiskové možnosti slovenskej spoločnosti Premako, nachádzajúcej sa najbližšie pri hranici s Ukrajinou, aby sa práve na tomto mieste vytvorila štartovacia experimentálna základňa, kde by bolo možné akumulovať náklad smerujúci do Ruska ak nie z celej Európy, tak aspoň z jej východnej a centrálnej časti. Zavedenie takéhoto systému umožní skrátiť čas nakládky ako aj dodávky a rieši tiež otázky ekológie, bezpečnosti a pohybu kapitálu. Verím, že by to bolo výhodné tak pre Slovákov, ako aj pre nás," dodal Šiškarjov s tým, že ide o veľký krok vpred.
Podľa Šiškarjova je Slovensko prirodzenou vstupnou bránou Ruska do Európy a nevyužiť tento tranzitný potenciál by bolo nanajvýš nerozumné.
"V tejto súvislosti sme vyvinuli nový unikátny železničný podvozok. Očakáva sa, že umožní efektívnu, rýchlu, pohodlnú a bezpečnú nakládku ťažkých vozidiel, najmä kamiónových návesov. V priebehu štyridsiatich minút bude možné naložiť 60-vagónovú súpravu. Na tento účel poslúžia špecializované terminály, logistické centrá, v rámci ktorých je možné vykonávať nakládku a vykládku samotných vozidiel, ako aj premiestnenie nákladu z kontajnerov na kamióny a z kamiónov na kontajnery", doplnil.
Myšlienka našla podporu aj na zasadnutí medzivládnej komisie
Myšlienka vytvorenia experimentálnej logistickej základne podľa neho našla podporu aj na zasadnutí medzivládnej komisie, ktorú ako spolupredsedovia komisie viedli podpredseda vlády a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák a podpredseda vlády Ruskej federácie Dmitrij Rogozin.
"V protokole zo zasadnutia sa okrem iného uvádza rozhodnutie o tom, že sa vytvorí pracovná skupina na expertnej úrovni, ktorá preskúma prekladiskové možnosti slovenskej spoločnosti Premako, nachádzajúcej sa najbližšie pri hranici s Ukrajinou, aby sa práve na tomto mieste vytvorila štartovacia experimentálna základňa, kde by bolo možné akumulovať náklad smerujúci do Ruska ak nie z celej Európy, tak aspoň z jej východnej a centrálnej časti. Zavedenie takéhoto systému umožní skrátiť čas nakládky ako aj dodávky a rieši tiež otázky ekológie, bezpečnosti a pohybu kapitálu. Verím, že by to bolo výhodné tak pre Slovákov, ako aj pre nás," dodal Šiškarjov s tým, že ide o veľký krok vpred.