Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 18. december 2024Meniny má Sláva a Slávka
< sekcia Ekonomika

Kampaň Adoptuj si kravičku opäť ožíva

Ilustračné foto Foto: TASR – Martin Palkovič

V rámci projektu, ktorý má za cieľ prispieť k zvýšeniu spotreby slovenského mlieka a mliečnych výrobkov, sa bude môcť verejnosť stať adoptívnym rodičom pre kravy z 58 fariem na Slovensku.

Bánovce nad Bebravou 16. septembra (TASR) - Mliečny fond, ktorý financujú prvovýrobcovia a spracovatelia mlieka, po niekoľkých rokoch opätovne oživil kampaň Adoptuj si kravičku. V rámci projektu, ktorý má za cieľ prispieť k zvýšeniu spotreby slovenského mlieka a mliečnych výrobkov, sa bude môcť verejnosť stať adoptívnym rodičom pre kravy z 58 fariem na Slovensku.

"Projekt Adoptuj si kravičku, ktorý je v réžii Mliečneho fondu, je niečo, čo pripomenie Slovensku a Slovákom, aké je mlieko zdravé. Mlieko je potravina, ktorá v sebe obsahuje bielkoviny, vitamíny, minerálne látky. Je na nás, aby sme prispeli k tomu, aby sa produkcia mlieka na Slovensku zvyšovala," povedala dnes pri spustení projektu na farmárskom festivale MňamFest v Bánovciach nad Bebravou ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná.

Oproti ostatným krajinám Slovensko podľa nej spotrebuje na jedného obyvateľa veľmi málo mlieka. "My spotrebujeme 165 kilogramov mlieka na osobu a na rok. Len s Českou republikou, ktorá spotrebuje 220 kilogramov, je to neporovnateľné číslo," spomenula.

Je to projekt, ktorý má ambíciu spojiť prvovýrobu mlieka, jeho spracovanie do slovenských mliečnych výrobkov a hlavne mladú generáciu, povedal prezident Slovenského mliekarenského zväzu Stanislav Voskár. "Máme zapojených 58 fariem, kde máme aktuálne 15.000 kravičiek, sme pripravení tento počet neustále zvyšovať. Nové v projekte je aj to, že adopcia nemusí prebiehať len individuálne, aj detské kolektívy si budú môcť adoptovať svoju kravičku a za určitých podmienok sa o ňu aj starať," priblížil.

Webovú aplikáciu Adoptuj si kravičku spustili mliekari dnes, pričom ju majú v pláne inovovať. Prostredníctvom nej si najskôr deti či dospelí svoju kravu zarezervujú, podmienkou adopcie je totiž zadanie desiatich EAN kódov slovenských mliečnych výrobkov. Každý adoptívny rodič dostane aj rodný list kravy, neskôr sa o ňu môže prostredníctvom aplikácie aj virtuálne starať. Súčasťou kampane budú budúci rok i dni otvorených dverí na farmách. Počas nich farmári privítajú rodičov s deťmi a ukážu im konkrétne zvieratá, ktoré si adoptovali, avizoval predseda Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka Alexander Pastorek.

"Kampaň je vynikajúcou propagáciou nielen mlieka a zdravého stravovania, ale aj farmárstva, farmárčenia, potravinárstva a vidieka na Slovensku," dodala ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.