Ak by Váhostav-SK po zmene vlády v roku 2010 neuspel v cenovej vojne, na diaľničnom trhu by skončil, povedal pre TABLET.TV bývalý generálny riaditeľ Váhostavu-SK Ján Kato.
Autor Tablet.TV
Bratislava 16. apríla (TABLET.TV) - Premiér Robert Fico volá po politickej, ale aj trestnoprávnej zodpovednosti za vznik tejto kauzy. Aký je pohľad manažéra, ktorý bol do minulého roka zodpovedný za riadenie Váhostavu-SK? V mimoriadnom vydaní relácie EKONOMIKA Tu a Teraz bol hosťom Richarda Kvasňovského jeho bývalý generálny riaditeľ Ján Kato.
Za problémami stavebnej spoločnosti Váhostav-SK, ktorá je v súčasnosti v reštrukturalizácii, sú stratové zákazky z minulosti a oneskorenie tých ziskových, ktoré firma získala neskôr. Po finančnej kríze, výmene vlády v roku 2010 a zrušení veľkých PPP projektov však došlo v štátnych tendroch k cenovej vojne. Všetky firmy, ktoré chceli zostať na trhu výstavby diaľnic, sa jej podľa Kata museli zúčastniť. "Ak by sme vtedy neboli uspeli, Váhostav-SK je dnes firma možno s 300-400 zamestnancami, ktorá by realizovala nejaké kanalizačné a pozemné stavby, škôlky, budovy, a to by bolo všetko," povedal Kato.
Výsledné ceny sa však nakoniec ukázali ako nereálne a spôsobili stavbárom straty. Kato bol pôvodne presvedčený, že to tak nebude. "Pýtali sa nás, či si myslíme, že to vieme za to postaviť. Povedal som, že áno. A skutočne som si to v tom čase myslel. Čas ukázal, že to tak nie je a hneď ako som to vedel, verejne som to povedal," dodal Kato.
Za problémami stavebnej spoločnosti Váhostav-SK, ktorá je v súčasnosti v reštrukturalizácii, sú stratové zákazky z minulosti a oneskorenie tých ziskových, ktoré firma získala neskôr. Po finančnej kríze, výmene vlády v roku 2010 a zrušení veľkých PPP projektov však došlo v štátnych tendroch k cenovej vojne. Všetky firmy, ktoré chceli zostať na trhu výstavby diaľnic, sa jej podľa Kata museli zúčastniť. "Ak by sme vtedy neboli uspeli, Váhostav-SK je dnes firma možno s 300-400 zamestnancami, ktorá by realizovala nejaké kanalizačné a pozemné stavby, škôlky, budovy, a to by bolo všetko," povedal Kato.
Prečítjete si aj: R. Fico: Dlhy veľkých firiem nezaniknú, veritelia majú vymáhať až 100%
Prečítajte si aj: P. Osuský: Odvolávanie J. Figeľa je ako noc dlhých nožov z roku 1994
Výsledné ceny sa však nakoniec ukázali ako nereálne a spôsobili stavbárom straty. Kato bol pôvodne presvedčený, že to tak nebude. "Pýtali sa nás, či si myslíme, že to vieme za to postaviť. Povedal som, že áno. A skutočne som si to v tom čase myslel. Čas ukázal, že to tak nie je a hneď ako som to vedel, verejne som to povedal," dodal Kato.
Prečítajte si aj: SNS: Hašterenie v parlamente pre Váhostav-SK dehonestuje Slovensko