Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 6. november 2024Meniny má Renáta
< sekcia Ekonomika

KATO: Váhostav-SK nikto netuneloval, Široký udržiaval korektné vzťahy

Bývalý generálny riaditeľ Váhostav-SK Ján Kato hosťom relácie EKONOMIKA Tu a Teraz. Foto: Tablet.TV

Tvrdí to bývalý generálny riaditeľ firmy Ján Kato s tým, že určite nedochádzalo k tunelovaniu Váhostavu-SK cez schránkové firmy v jeho pozadí.

Bratislava 16. apríla (TASR) - Majiteľ stavebnej spoločnosti Váhostav-SK Juraj Široký udržiaval s manažmentom korektné pracovné vzťahy na štandardnej úrovni. Tvrdí to bývalý generálny riaditeľ firmy Ján Kato s tým, že určite nedochádzalo k tunelovaniu Váhostavu-SK cez schránkové firmy v jeho pozadí.

"Teraz sa veľa hovorí o tom, že sa možno Váhostav-SK tuneloval cez svoju majetkovú štruktúru. Chcem povedať, že to skutočne nie je pravda," konštatoval Kato v diskusii na Tablet TV.



Podľa vlastných slov mu ako manažérovi stačilo vedieť, že 100-% akcionárom Váhostavu-SK bola spoločnosť Finasist a jej majiteľom zase 2. strategická. Tvrdí, že nepoznal celú štruktúru vlastníkov na úrovni schránkových firiem.

"Váhostav-SK nikdy neobchodoval s tými firmami, nerobili mu žiadne poradenské alebo iné služby. Kým som bol predsedom predstavenstva, neviem o žiadnej transakcii, ktorá by sa týmto smerom robila,"
dodal Kato.

Prípad reštrukturalizácie Váhostavu-SK sa stal spoločenskou témou, vláda a opozícia sa vzájomne obviňujú z toho, kto za tento stav môže. Kabinet pripravil legislatívu, ktorá má podľa najnovšej verzie zabezpečiť okamžité odkúpenie nezabezpečených pohľadávok vo výške 50 % ich hodnoty štátom, alebo možnosť vymáhať si postupne 100 % dlhov z budúcich ziskov spoločnosti. O návrhu sa rokuje v týchto dňoch v parlamente v zrýchlenom režime.

Národná kriminálna agentúra (NAKA) začala koncom marca v prípade Váhostavu-SK trestné stíhanie vo veci poškodzovania veriteľa.

Podľa reštrukturalizačného plánu, ktorý už schválil výbor veriteľov, chce Váhostav-SK v priebehu piatich rokov splatiť väčšine dodávateľov 15 % z dlžných peňazí. Zabezpečení veritelia, ktorými sú predovšetkým banky, by mali dostať 100 % svojich pohľadávok. Celkovo by mal Váhostav-SK v rámci reštrukturalizácie splatiť 32,3 % zo svojich dlhov, čo predstavuje 43,9 milióna eur. Všetky dlhy spoločnosti sú pritom vo výške viac ako 136 miliónov eur.