Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Ekonomika

Pre kauzu vo Volkswagene sa začalo predbežné vyšetrovanie Audi

Foto: TASR/AP

Spoločnosť Audi priznala, že problematický softvér sa týka 2,1 milióna jej áut.

Berlín 30. septembra (TASR) - V súvislosti s emisnou kauzou Volkswagenu spustila nemecká prokuratúra predbežné vyšetrovanie spoločnosti Audi, ktorá je divíziou koncernu Volkswagen. S odvolaním sa na dnešné informácie nemeckých médií to uviedla agentúra Reuters.

Ako podľa médií uviedol Wolfram Herrle, šéf prokuratúry v Ingolstadte, kde Audi sídli, prokuratúra spustila predbežné vyšetrovanie automobilky s cieľom zistiť, či bude dôvod na iniciovanie aj oficiálneho vyšetrovania v súvislosti s emisnou kauzou Volkswagenu.

"V súčasnosti preverujeme všetky fakty, ktoré nám umožnia rozhodnúť sa, či spustíme oficiálne vyšetrovanie," povedal Herrle. Zástupcovia Audi sa k informácii nevyjadrili.

Po vypuknutí škandálu 18. septembra Volkswagen priznal, že softvér, ktorý umožňuje zavádzať pri emisných testoch, namontoval približne do 11 miliónov áut s naftovým motorom. Kauza, z ktorej sa stal najväčší škandál v 78-ročnej histórii Volkswagenu, zasiahla následne aj jeho dcérske spoločnosti ako Audi, Seat či Škodu.

Spoločnosť Audi priznala, že problematický softvér sa týka 2,1 milióna jej áut, konkrétne modelov A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5.

Škoda potvrdila problém v prípade 1,2 milióna svojich áut. Ako firma v pondelok (28.9.) uviedla, išlo o skôr vyrobené motory TDI radu EA 189, ktoré škodovka montovala do starších modelov Fabia, Octavia, Superb, Rapid alebo Roomster. Česká spoločnosť zároveň dodala, že dnes už koncernové motory TDI, u ktorých sa prišlo na obchádzanie merania emisií, v Európe nepoužíva.

V pondelok nemecká prokuratúra v meste Braunschweig oznámila, že začala vyšetrovanie bývalého šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna. Ako dodala, vyšetrovanie sa zameria na podozrenia z podvodu pri predaji áut so softvérom umožňujúcim manipulovať údaje o emisiách.

Winterkorn odstúpil z funkcie v stredu 23. septembra po takmer deviatich rokoch vo vedení spoločnosti. Zo svojej strany akékoľvek pochybenie odmietol, vo vyhlásení o rezignácii však uviedol, že tak robí v záujme spoločnosti. Vo funkcii výkonného riaditeľa ho nahradil Matthias Müller, ktorý pôvodne viedol divíziu Porsche.