Súbežne s prácami na moste prebieha dodatočný geologický prieskum pre výpočet sadania pilierov mosta.
Autor TASR
Košice 17. augusta (TASR) - Stavebné práce na moste nad vodnou priehradou Ružín, ktorý bol v havarijnom stave, postupujú podľa harmonogramu. Projekt realizuje firma Strabag, s.r.o., za zmluvnú cenu 1,65 milióna eur.
Na moste sa robia práce súvisiace so statickým zabezpečením - zosilňovanie zvislých nosných stien nad piliermi mosta, ktoré sú rozširované a robia sa práce na zmonolitnení stredového kĺbu.
"Po obnažení okrajových častí mosta vŕtajú do mosta diery, v ktorých budú umiestnené potrubia so špeciálnymi oceľovými lanami. Káble sa budú v ďalšej fáze predpínať. To je kľúčový prvok celej rekonštrukcie, mostu sa tým vráti pôvodná nosnosť," priblížila hovorkyňa predsedu Košického samosprávneho kraja (KSK) Zuzana Bobriková.
Súbežne s prácami na moste prebieha dodatočný geologický prieskum pre výpočet sadania pilierov mosta.
"Od 1. augusta 2017 došlo po dohode so správcom vodného diela k zníženiu vodnej hladiny približne o jeden a pol metra. Prebieha monitorovanie stavu pilierov pod hladinou kamerovým systémom pomocou potápačov, boli odobrané vzorky vývrtmi z pilierov," vysvetlila Bobriková.
Jestvujúci priehyb mosta sa bude podľa jej slov sanovať zdvihovými účinkami vneseného dodatočného predpätia, vyrovnávacou vrstvou betónu a úpravou nivelety.
"Sanácia spodnej stavby bude pozostávať z vybudovania záverných múrikov a prechodovej dosky. Okolo krídel a pod mostom sa spevnia plochy kamennou dlažbou do betónu. Na mostovke vybudujú vyrovnávaciu vrstvu z betónu, na ktorej osadia izoláciu mostovky. Odvodnenie povrchu izolácie bude cez odvodňovače. Nové rímsy budú opatrené zábradlím a mostným zvodidlom. Na koncoch mosta osadia povrchové mostné závery," doplnila hovorkyňa predsedu KSK.
Súčasťou konštrukcie mosta bude trvalá revízna lávka pre zabezpečenie prístupu pre revízie, obhliadky a sledovanie deformácií mosta.
Plánovaný termín ukončenia rekonštrukčných prác na moste je začiatok decembra tohto roka.
Na moste sa robia práce súvisiace so statickým zabezpečením - zosilňovanie zvislých nosných stien nad piliermi mosta, ktoré sú rozširované a robia sa práce na zmonolitnení stredového kĺbu.
"Po obnažení okrajových častí mosta vŕtajú do mosta diery, v ktorých budú umiestnené potrubia so špeciálnymi oceľovými lanami. Káble sa budú v ďalšej fáze predpínať. To je kľúčový prvok celej rekonštrukcie, mostu sa tým vráti pôvodná nosnosť," priblížila hovorkyňa predsedu Košického samosprávneho kraja (KSK) Zuzana Bobriková.
Súbežne s prácami na moste prebieha dodatočný geologický prieskum pre výpočet sadania pilierov mosta.
"Od 1. augusta 2017 došlo po dohode so správcom vodného diela k zníženiu vodnej hladiny približne o jeden a pol metra. Prebieha monitorovanie stavu pilierov pod hladinou kamerovým systémom pomocou potápačov, boli odobrané vzorky vývrtmi z pilierov," vysvetlila Bobriková.
Jestvujúci priehyb mosta sa bude podľa jej slov sanovať zdvihovými účinkami vneseného dodatočného predpätia, vyrovnávacou vrstvou betónu a úpravou nivelety.
"Sanácia spodnej stavby bude pozostávať z vybudovania záverných múrikov a prechodovej dosky. Okolo krídel a pod mostom sa spevnia plochy kamennou dlažbou do betónu. Na mostovke vybudujú vyrovnávaciu vrstvu z betónu, na ktorej osadia izoláciu mostovky. Odvodnenie povrchu izolácie bude cez odvodňovače. Nové rímsy budú opatrené zábradlím a mostným zvodidlom. Na koncoch mosta osadia povrchové mostné závery," doplnila hovorkyňa predsedu KSK.
Súčasťou konštrukcie mosta bude trvalá revízna lávka pre zabezpečenie prístupu pre revízie, obhliadky a sledovanie deformácií mosta.
Plánovaný termín ukončenia rekonštrukčných prác na moste je začiatok decembra tohto roka.