Automobilový priemysel a oceliarstvo patria k nosným odvetviam slovenskej ekonomiky. Jedno z nich poškodzuje škandál automobilky Volkswagen (VW) a druhé valcuje lacná konkurencia z Ázie.
Autor Tablet.TV
Bratislava 22. októbra (TABLET.TV) - Emisný škandál automobilky VW prišiel v čase, keď automobilový priemysel začal opäť rásť po krízovom období na prelome dekád. „Výroba áut na Slovensku a v okolitých krajinách rastie. Je to jeden z najsilnejších rastových regiónov v automobilovom priemysle v svetovom meradle,“ povedal Jesný.
Zatiaľ nie je jasné, aké opatrenie urobí nemecký koncern. Ak bude plošné, nevyhne sa ani bratislavskému závodu. „VW by išlo proti sebe, keby limitovalo prevádzku bratislavského závodu, ktorý vyrába úspešné produkty ako sú vozidlá SUV alebo karosérie do viacerých modelov áut,“ myslí si Jesný a očakáva, že obmedzenia a škrty sa môžu týkať pracovníkov, ktorých si automobilka najíma z personálnych agentúr. „Na to sú agentúrni pracovníci, aby vedeli vykrývať zmeny vo výrobe bez zásahu do personálneho kmeňového stavu,“ dodal Jesný.
151043-003-034_EKONOMIKA_TaT_20151021 by terazmedia
Zatiaľ nie je jasné, aké opatrenie urobí nemecký koncern. Ak bude plošné, nevyhne sa ani bratislavskému závodu. „VW by išlo proti sebe, keby limitovalo prevádzku bratislavského závodu, ktorý vyrába úspešné produkty ako sú vozidlá SUV alebo karosérie do viacerých modelov áut,“ myslí si Jesný a očakáva, že obmedzenia a škrty sa môžu týkať pracovníkov, ktorých si automobilka najíma z personálnych agentúr. „Na to sú agentúrni pracovníci, aby vedeli vykrývať zmeny vo výrobe bez zásahu do personálneho kmeňového stavu,“ dodal Jesný.
151043-003-034_EKONOMIKA_TaT_20151021 by terazmedia