Čerpanie rezortu dopravy tak podľa ministerstva predstavuje 60 percent čerpania všetkých operačných programov v Slovenskej republike.
Autor TASR
Bratislava 27. decembra (TASR) - Na projekty v oblasti dopravy a informatizácie sa z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) investovalo ku koncu roku 2016 vyše 387 miliónov eur. Čerpanie rezortu dopravy tak podľa ministerstva predstavuje 60 % čerpania všetkých operačných programov v Slovenskej republike.
"Okrem fázovaných diaľničných projektov, ktoré sa začali ešte v predchádzajúcom operačnom programe, sa nám tento rok podarilo rozbehnúť aj nové významné projekty, ktoré budú zvyšovať zazmluvnenie a čerpanie v budúcom roku," uviedol minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Mal na mysli výstavbu diaľničných úsekov D1 Budimír - Bidovce a D3 Čadca Bukov – Svrčinovec, ale tiež projekt modernizácie električkových tratí v Košiciach a železničný projekt Púchov – Považská Teplá.
V septembri pritom Európska komisia schválila prvý veľký projekt v rámci OPII. Ide o druhú fázu výstavby diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. "Projekt D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno zase získal ako druhý dopravný projekt v Európe nezávislé hodnotenie kvality od technických poradcov Európskej únie JASPERS. Získaním tohto certifikátu sa výrazne skracuje schvaľovacia procedúra v Európskej komisii," doplnila hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.
Za najdôležitejšie z hľadiska implementácie operačného programu je možné podľa nej považovať vyhlásenie vyzvaní pre prijímateľov už na celú 4,5-miliardovú alokáciu. "Procesy sú nastavené na plynulé kontrahovanie a čerpanie financií na jednotlivé projekty tak, aby ministerstvo dopravy eliminovalo nárazové dočerpávanie alokácie na konci programového obdobia," dodala.
"Okrem fázovaných diaľničných projektov, ktoré sa začali ešte v predchádzajúcom operačnom programe, sa nám tento rok podarilo rozbehnúť aj nové významné projekty, ktoré budú zvyšovať zazmluvnenie a čerpanie v budúcom roku," uviedol minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Mal na mysli výstavbu diaľničných úsekov D1 Budimír - Bidovce a D3 Čadca Bukov – Svrčinovec, ale tiež projekt modernizácie električkových tratí v Košiciach a železničný projekt Púchov – Považská Teplá.
V septembri pritom Európska komisia schválila prvý veľký projekt v rámci OPII. Ide o druhú fázu výstavby diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. "Projekt D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno zase získal ako druhý dopravný projekt v Európe nezávislé hodnotenie kvality od technických poradcov Európskej únie JASPERS. Získaním tohto certifikátu sa výrazne skracuje schvaľovacia procedúra v Európskej komisii," doplnila hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.
Za najdôležitejšie z hľadiska implementácie operačného programu je možné podľa nej považovať vyhlásenie vyzvaní pre prijímateľov už na celú 4,5-miliardovú alokáciu. "Procesy sú nastavené na plynulé kontrahovanie a čerpanie financií na jednotlivé projekty tak, aby ministerstvo dopravy eliminovalo nárazové dočerpávanie alokácie na konci programového obdobia," dodala.