Vláda sa zaviazala, že bude pokračovať v rozvoji rýchlostných ciest R2, R3, R4 a R7.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 13. apríla (TASR) - Nová vláda strán Smer-SD, SNS, Most-Híd a #Sieť chce v oblasti dopravy udržať vysoké tempo výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Zaviazala sa k tomu vo svojom Programovom vyhlásení, ktoré dnes kabinet schválil.
Pri výstavbe diaľnic je pritom najdôležitejšou prioritou diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami. "Cieľom vlády je umožniť motoristickej verejnosti už od roku 2020 využívať všetky diaľničné úseky," zdôraznila vláda.
Špeciálnu pozornosť chce ale kabinet venovať aj výstavbe a modernizácii dopravnej infraštruktúry v regiónoch, ktoré patria medzi menej rozvinuté. Keďže dostupnosť dopravnej siete je jedným zo základných predpokladov ich ďalšieho rozvoja.
Vláda sa teda zaviazala, že bude pokračovať v rozvoji rýchlostných ciest R2, R3, R4 a R7. Chce pokračovať v budovaní diaľničného prepojenia s Poľskom. Okrem diaľnice D3 naprieč regiónom Kysúc sa však plánuje sústrediť aj na prípravu výstavby východného prepojenia od Prešova na Poľsko prostredníctvom rýchlostnej cesty R4.
"Najvyššou prioritou na tomto cestnom ťahu je severný obchvat Prešova a v závislosti od výšky disponibilných zdrojov financovania pokračovanie smerom na sever v úsekoch s najvyššou intenzitou," avizoval kabinet. Na Orave sa zase plánuje sústrediť na výstavbu rýchlostnej cesty R3. V záujme vlády ale bude pokračovať aj vo výstavbe južného ťahu R2 medzi Zvolenom a Košicami. "Vláda bude pripravovať prepojenie Banskej Bystrice s D1 rýchlostnou cestou," doplnil zámery kabinet.
Čo sa týka kritickej dopravnej situácie v okolí hlavného mesta, to bude vláda riešiť podpísaním koncesnej zmluvy na výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 prostredníctvom projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP projektu). "Použitie tejto metódy financovania bude vláda zvažovať aj pri ďalších projektoch cestnej infraštruktúry," uvádza sa v Programovom vyhlásení.
Súčasne chce kabinet pokračovať v prípravných prácach aj na ďalších úsekoch rýchlostnej cesty R7. A to s dôrazom na možnosť napojenia rýchlocesty na nový most cez Dunaj v Komárne.
Okrem toho má vláda ambíciu začať s modernizáciou viac ako 180 kilometrov ciest prvej triedy. Chce tiež počas nasledujúcich štyroch rokov zmodernizovať približne 60 mostov na hlavných cestných ťahoch a prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu 2014 až 2020 podporiť opravu a modernizáciu ciest druhej a tretej triedy v regiónoch.
Čo sa týka železničnej dopravy, tu chce kabinet pokračovať v modernizácii vozňového parku osobnej železničnej dopravy. "Vláda sa zaväzuje naďalej poskytovať sociálne zľavy pre zraniteľné skupiny obyvateľstva, zjednodušiť vydávanie cestovných lístkov a odstrániť formality, ktoré sú so zvýhodneným cestovaním spojené," plánuje kabinet.
Súčasne chce ešte v roku 2016 prehodnotiť zrušenie InterCity vlakov na diaľkovej trati medzi Bratislavou a Košicami s cieľom čo najrýchlejšieho obnovenia tejto trate. Vytvoriť by sa mali tiež vhodné podmienky na budovanie záchytných odstavných plôch v okolí železničných staníc a zastávok tak, aby sa zvýšila atraktivita vlakovej dopravy pri dennom dochádzaní do regionálnych centier.
Prioritou bude aj efektívnejšia spolupráca verejnej autobusovej a železničnej dopravy. "Vláda pripraví podmienky pre vznik dopravnej autority, ktorá by zastrešila objednávanie výkonov vo verejnom záujme tak v železničnej, ako aj autobusovej doprave," uvádza kabinet v Programovom vyhlásení.
Výsledok expertného tímu k obchvatu Bratislavy bude R. Brecely vedieť v piatok
Výsledok práce expertného tímu, ktorý posudzoval obchvat Bratislavy, by mal minister dopravy Roman Brecely (#Sieť) vedieť v piatok 15. apríla. Šéf rezortu dopravy to uviedol po dnešnom rokovaní vlády.
"Takže v prípade, že nenájdeme žiadne závažné skutočnosti alebo závažné riziká, nebude problém podpísať túto koncesnú zmluvu," avizoval Brecely.
Otázka, čo s bratislavským obchvatom, ostala otvorená po Brecelyho predchodcovi Jánovi Počiatkovi (Smer-SD). Za jeho pôsobenia sa rozhodlo o výstavbe cesty tzv. projektom verejno-súkromného partnerstva (PPP) a prebehla aj súťaž, z ktorej vzišlo víťazné konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra. Výsledok potvrdila aj vtedajšia vláda. Zmluva na výstavbu cesty sa však zatiaľ nepodpísala.
V programovom vyhlásení, ktoré dnes nová vláda strán Smer-SD, SNS, Most-Híd a #Sieť schválila, sa však už píše, že kritickú dopravnú situáciu v okolí hlavného mesta bude vláda riešiť podpísaním koncesnej zmluvy na výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 prostredníctvom PPP projektu.
Čo sa týka programového vyhlásenia, Brecely konštatoval, že je spokojný s tým, čo sa v ňom podarilo presadiť. Za jednoznačnú prioritu označil diaľnicu D1 do Košíc. "Máme historickú príležitosť v tomto volebnom období snáď aj dokončiť túto diaľnicu po všetkých peripetiách po 40 rokoch," opísal minister.
Rezort podľa jeho slov urobí všetko pre to, aby mohli motoristi využívať všetky úseky spojnice Bratislavy a Košíc od roku 2020, ako sa kabinet zaviazal. "Takže budeme veci tlačiť dopredu veľmi rýchlo a veľmi zodpovedne," zdôraznil. Kritickým je totiž aktuálne úsek Turany - Hubová, ktorý ešte nemá definitívne vyriešené trasovanie.
Čo sa týka železničnej dopravy, tu chce ministerstvo prehodnocovať InterCity (IC) vlaky na trase medzi Bratislavou a Košicami. Ich prevádzku pre stratovosť zrušil Brecelyho predchodca Počiatek. "Je vysoký predpoklad, že by sme IC vlaky vrátili na trať," dodal minister.
Pri výstavbe diaľnic je pritom najdôležitejšou prioritou diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami. "Cieľom vlády je umožniť motoristickej verejnosti už od roku 2020 využívať všetky diaľničné úseky," zdôraznila vláda.
Špeciálnu pozornosť chce ale kabinet venovať aj výstavbe a modernizácii dopravnej infraštruktúry v regiónoch, ktoré patria medzi menej rozvinuté. Keďže dostupnosť dopravnej siete je jedným zo základných predpokladov ich ďalšieho rozvoja.
Vláda sa teda zaviazala, že bude pokračovať v rozvoji rýchlostných ciest R2, R3, R4 a R7. Chce pokračovať v budovaní diaľničného prepojenia s Poľskom. Okrem diaľnice D3 naprieč regiónom Kysúc sa však plánuje sústrediť aj na prípravu výstavby východného prepojenia od Prešova na Poľsko prostredníctvom rýchlostnej cesty R4.
"Najvyššou prioritou na tomto cestnom ťahu je severný obchvat Prešova a v závislosti od výšky disponibilných zdrojov financovania pokračovanie smerom na sever v úsekoch s najvyššou intenzitou," avizoval kabinet. Na Orave sa zase plánuje sústrediť na výstavbu rýchlostnej cesty R3. V záujme vlády ale bude pokračovať aj vo výstavbe južného ťahu R2 medzi Zvolenom a Košicami. "Vláda bude pripravovať prepojenie Banskej Bystrice s D1 rýchlostnou cestou," doplnil zámery kabinet.
Čo sa týka kritickej dopravnej situácie v okolí hlavného mesta, to bude vláda riešiť podpísaním koncesnej zmluvy na výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 prostredníctvom projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP projektu). "Použitie tejto metódy financovania bude vláda zvažovať aj pri ďalších projektoch cestnej infraštruktúry," uvádza sa v Programovom vyhlásení.
Súčasne chce kabinet pokračovať v prípravných prácach aj na ďalších úsekoch rýchlostnej cesty R7. A to s dôrazom na možnosť napojenia rýchlocesty na nový most cez Dunaj v Komárne.
Okrem toho má vláda ambíciu začať s modernizáciou viac ako 180 kilometrov ciest prvej triedy. Chce tiež počas nasledujúcich štyroch rokov zmodernizovať približne 60 mostov na hlavných cestných ťahoch a prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu 2014 až 2020 podporiť opravu a modernizáciu ciest druhej a tretej triedy v regiónoch.
Čo sa týka železničnej dopravy, tu chce kabinet pokračovať v modernizácii vozňového parku osobnej železničnej dopravy. "Vláda sa zaväzuje naďalej poskytovať sociálne zľavy pre zraniteľné skupiny obyvateľstva, zjednodušiť vydávanie cestovných lístkov a odstrániť formality, ktoré sú so zvýhodneným cestovaním spojené," plánuje kabinet.
Súčasne chce ešte v roku 2016 prehodnotiť zrušenie InterCity vlakov na diaľkovej trati medzi Bratislavou a Košicami s cieľom čo najrýchlejšieho obnovenia tejto trate. Vytvoriť by sa mali tiež vhodné podmienky na budovanie záchytných odstavných plôch v okolí železničných staníc a zastávok tak, aby sa zvýšila atraktivita vlakovej dopravy pri dennom dochádzaní do regionálnych centier.
Prioritou bude aj efektívnejšia spolupráca verejnej autobusovej a železničnej dopravy. "Vláda pripraví podmienky pre vznik dopravnej autority, ktorá by zastrešila objednávanie výkonov vo verejnom záujme tak v železničnej, ako aj autobusovej doprave," uvádza kabinet v Programovom vyhlásení.
Výsledok expertného tímu k obchvatu Bratislavy bude R. Brecely vedieť v piatok
Výsledok práce expertného tímu, ktorý posudzoval obchvat Bratislavy, by mal minister dopravy Roman Brecely (#Sieť) vedieť v piatok 15. apríla. Šéf rezortu dopravy to uviedol po dnešnom rokovaní vlády.
"Takže v prípade, že nenájdeme žiadne závažné skutočnosti alebo závažné riziká, nebude problém podpísať túto koncesnú zmluvu," avizoval Brecely.
Otázka, čo s bratislavským obchvatom, ostala otvorená po Brecelyho predchodcovi Jánovi Počiatkovi (Smer-SD). Za jeho pôsobenia sa rozhodlo o výstavbe cesty tzv. projektom verejno-súkromného partnerstva (PPP) a prebehla aj súťaž, z ktorej vzišlo víťazné konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra. Výsledok potvrdila aj vtedajšia vláda. Zmluva na výstavbu cesty sa však zatiaľ nepodpísala.
V programovom vyhlásení, ktoré dnes nová vláda strán Smer-SD, SNS, Most-Híd a #Sieť schválila, sa však už píše, že kritickú dopravnú situáciu v okolí hlavného mesta bude vláda riešiť podpísaním koncesnej zmluvy na výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 prostredníctvom PPP projektu.
Čo sa týka programového vyhlásenia, Brecely konštatoval, že je spokojný s tým, čo sa v ňom podarilo presadiť. Za jednoznačnú prioritu označil diaľnicu D1 do Košíc. "Máme historickú príležitosť v tomto volebnom období snáď aj dokončiť túto diaľnicu po všetkých peripetiách po 40 rokoch," opísal minister.
Rezort podľa jeho slov urobí všetko pre to, aby mohli motoristi využívať všetky úseky spojnice Bratislavy a Košíc od roku 2020, ako sa kabinet zaviazal. "Takže budeme veci tlačiť dopredu veľmi rýchlo a veľmi zodpovedne," zdôraznil. Kritickým je totiž aktuálne úsek Turany - Hubová, ktorý ešte nemá definitívne vyriešené trasovanie.
Čo sa týka železničnej dopravy, tu chce ministerstvo prehodnocovať InterCity (IC) vlaky na trase medzi Bratislavou a Košicami. Ich prevádzku pre stratovosť zrušil Brecelyho predchodca Počiatek. "Je vysoký predpoklad, že by sme IC vlaky vrátili na trať," dodal minister.