Cestu začali budovať v roku 2013, počas razenia tunela však nastali problémy a vo februári 2015 sa zastavili práce na podstatnej časti cesty pre nepredvídateľné geologické podmienky.
Autor TASR
Bratislava 18. marca (TASR) - Na problematickom a z väčšej časti zastavenom úseku diaľnice D1 pri Ružomberku - z Hubovej po Ivachnovú, prebieha v súčasnosti proces posudzovania vplyvov na životné prostredie a inžiniersko-geologický a hydrogeologický prieskum v tuneli Čebrať. Tento proces sa podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Evy Žgravčákovej ukončí koncom apríla tohto roka.
"Na základe výsledkov prieskumu a po vyhodnotení procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie bude definitívne jasné, ako pokračovať ďalej v razení tunela Čebrať a vo výstavbe D1 Hubová – Ivachnová," avizovala Žgravčáková pre TASR.
Na tomto diaľničnom úseku je totiž v súčasnosti z väčšej časti zastavená výstavba. Cesta sa síce začala budovať v roku 2013, počas razenia tunela Čebrať však nastali problémy a vo februári 2015 sa zastavili práce na podstatnej časti cesty pre nepredvídateľné geologické podmienky. Odvtedy sa hľadá riešenie tejto situácie.
"V súčasnej dobe sa pracuje len na mostných konštrukciách, ostatné objekty sú dotknuté zastavením zo strany objednávateľa," priblížila pre TASR Jana Matulajová zo spoločnosti OHL ŽS. Firma spolu so spoločnosťou Váhostav-SK buduje tento úsek za zmluvnú cenu 227,26 milióna eur.
Zduženie má podľa Matulajovej pripravené potrebné kapacity, aby sa mohli ihneď začať práce na novej trase. "Celý úsek by mohol byť dokončený v roku 2020, za predpokladu štandardnej dĺžky procesu nového posúdenia EIA (vplyvov na životné prostredie) v dotknutom území," doplnila.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý vyše 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok. Motoristom by mala diaľnica podľa NDS ušetriť 16 minút, v porovnaní s doterajšou jazdou po ceste prvej triedy. Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017.
"Na základe výsledkov prieskumu a po vyhodnotení procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie bude definitívne jasné, ako pokračovať ďalej v razení tunela Čebrať a vo výstavbe D1 Hubová – Ivachnová," avizovala Žgravčáková pre TASR.
Na tomto diaľničnom úseku je totiž v súčasnosti z väčšej časti zastavená výstavba. Cesta sa síce začala budovať v roku 2013, počas razenia tunela Čebrať však nastali problémy a vo februári 2015 sa zastavili práce na podstatnej časti cesty pre nepredvídateľné geologické podmienky. Odvtedy sa hľadá riešenie tejto situácie.
"V súčasnej dobe sa pracuje len na mostných konštrukciách, ostatné objekty sú dotknuté zastavením zo strany objednávateľa," priblížila pre TASR Jana Matulajová zo spoločnosti OHL ŽS. Firma spolu so spoločnosťou Váhostav-SK buduje tento úsek za zmluvnú cenu 227,26 milióna eur.
Zduženie má podľa Matulajovej pripravené potrebné kapacity, aby sa mohli ihneď začať práce na novej trase. "Celý úsek by mohol byť dokončený v roku 2020, za predpokladu štandardnej dĺžky procesu nového posúdenia EIA (vplyvov na životné prostredie) v dotknutom území," doplnila.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý vyše 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok. Motoristom by mala diaľnica podľa NDS ušetriť 16 minút, v porovnaní s doterajšou jazdou po ceste prvej triedy. Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017.