Cez víkend nemecká firma oznámila, že pozastavila predaj niektorých dieselových modelov v Austrálii, ktorých by sa emisná kauza mohla týkať.
Autor TASR
Canberra 7. októbra (TASR) - Austrálska divízia nemeckej automobilky Volkswagen oznámila, že na austrálskom trhu sa emisná kauza týka vyše 91.000 automobilov. Z nich väčšinu predstavujú autá kmeňovej značky Volkswagen, zvyšok sa týka vozidiel Audi. Informoval o tom portál RTTNews.
Šéf divízie Volkswagen Australia John White uviedol, že softvér, ktorý počas testovania znižuje škodlivé emisie pri naftových motoroch, sa týka zhruba 77.000 vozidiel značky VW a okolo 14.000 áut značky Audi. Zároveň sa ospravedlnil všetkým zákazníkom, predajcom a partnerom v Austrálii za problémy spojené s emisnou kauzou a dodal, že firma spustila web, na ktorom si ľudia môžu zistiť, či sú majiteľmi auta s nelegálnym softvérom.
Cez víkend nemecká firma oznámila, že pozastavila predaj niektorých dieselových modelov v Austrálii, ktorých by sa emisná kauza mohla týkať. Medzitým austrálska Komisia pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľov (ACCC) začala vyšetrovať, či nedošlo v súvislosti s emisným škandálom VW k zavádzaniu austrálskych spotrebiteľov. V prípade potvrdenia by to znamenalo začatie právnych krokov voči automobilke a z toho prameniace vysoké pokuty. Nemecká spoločnosť kontroluje približne 6 % austrálskeho automobilového trhu.
Škandál vypukol pred takmer tromi týždňami. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) 18. septembra oznámila, že VW inštaloval do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje pri testovaní výfukových plynov zamaskovať skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka.
Volkswagen neskôr priznal, že problém sa týka celosvetovo 11 miliónov áut, z toho kmeňovej značky VW okolo 5 miliónov vozidiel. Škoda oznámila 1,2 milióna dotknutých áut a Audi okolo 2,1 milióna vozidiel. Automobilke hrozí len v USA pokuta až na úrovni 18 miliárd USD (16,04 miliardy eur) a s ďalšími pokutami môže počítať v ďalších krajinách. Spoločnosť vyčlenila na riešenie problému v 3. kvartáli okolo 6,5 miliardy eur, podľa ekonómov to však nemusí stačiť.
Nový šéf VW Matthias Müller najnovšie v rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung uviedol, že spoločnosť začne dieselové autá zasiahnuté emisnou aférou sťahovať do servisov v januári. Opravy by mala ukončiť do konca budúceho roka.