Od vlaňajšej jesene je všeobecne známe, že Volkswagen (VW) do miliónov áut namontoval softvér nastaviteľný tak, aby sa počas testov zmanipulovali hodnoty škodlivín vo výfukových plynoch.
Autor TASR
Berlín 27. augusta (TASR) - Manipulácie nemeckých automobiliek s výškou škodlivín v ich autách s dieselovým motorom sú známe podľa odborníkov od roku 2010. Informuje o tom portál rakúskeho denníka Die Presse.
Denis Pöhler z Univerzity Heidelberg, jeden zo znalcov, poverený nemeckým spolkovým parlamentom, aby vypracovali odborný posudok o problematike , uviedol v ňom, že už pred šiestimi rokmi na to upozornila prvá štúdia. V dnešnom vydaní o tom píše aj bavorský denník Süddeutsche Zeitung. Rovnaké informácie zazneli aj vo vysielaní Severonemeckého (NDR) a Západonemeckého rozhlasu (WDR).
Motory bolo nastavené pri testoch tak, že maximálnu výšku škodlivín vo výfukových plynoch tesne "podliezli". Týka sa to áut s dieselovými motormi všetkých výrobcov.
Úrady vedeli roky, že sa škodlivín na cestách dostáva viac a výrazne sa ich množstvo odchyľuje od hodnôt, ktoré boli uvedené v oficiálnych dokumentoch výrobcov.
Parlament požiadal o stanovisko aj ADAC. Klub vodičov automobilov pridal k svojej informácii pre parlament aj list, ktorý v roku 2010 poslal spolkovému ministerstvu pre životné prostredie. Upozornil v ňom na to, že sa čoraz prísnejší limit pre škodliviny vo výfukových plynoch automobilov dá dodržať len v ideálnych podmienkach testov, ale na cestách je situácia iná.
Mnohí výrobcovia odôvodňovali vysoké množstvo škodlivín na testoch úsilím chrániť motory. Podľa nich pri určitej teplote klesá množstvo škodlivín, aby sa zamedzilo poškodeniu motora. Avšak Roland Baar z TU Berlin s takým názorom vo svojom posudku nesúhlasí. Uviedol, že je možné skonštruovať motory tak, že ich chod je spoľahlivý a pritom sa limity neprekročia.
Zo znaleckých posudkov sa vytvára jednoznačný záver. Oliver Krischer, podpredseda vyšetrovacieho parlamentného výboru pre aféru s manipulovanými hodnotami áut s dieselovými motormi konštatoval, že išlo "o organizované zlyhanie štátu".
Od vlaňajšej jesene je všeobecne známe, že Volkswagen (VW) do miliónov áut namontoval softvér nastaviteľný tak, aby sa počas testov zmanipulovali hodnoty škodlivín vo výfukových plynoch.
Do podozrenia s podobným postupom sa dostali aj iní výrobcovia. Vyšetrovanie, ktoré si objednalo spolkové ministerstvo dopravy, odhalilo, že sa viac ako 20 modelov rôznych výrobcov odchyľuje od uvádzaných limitov. Automobilky sa zaviazali, že niekoľko stotisíc takých áut opravia.
Denis Pöhler z Univerzity Heidelberg, jeden zo znalcov, poverený nemeckým spolkovým parlamentom, aby vypracovali odborný posudok o problematike , uviedol v ňom, že už pred šiestimi rokmi na to upozornila prvá štúdia. V dnešnom vydaní o tom píše aj bavorský denník Süddeutsche Zeitung. Rovnaké informácie zazneli aj vo vysielaní Severonemeckého (NDR) a Západonemeckého rozhlasu (WDR).
Motory bolo nastavené pri testoch tak, že maximálnu výšku škodlivín vo výfukových plynoch tesne "podliezli". Týka sa to áut s dieselovými motormi všetkých výrobcov.
Úrady vedeli roky, že sa škodlivín na cestách dostáva viac a výrazne sa ich množstvo odchyľuje od hodnôt, ktoré boli uvedené v oficiálnych dokumentoch výrobcov.
Parlament požiadal o stanovisko aj ADAC. Klub vodičov automobilov pridal k svojej informácii pre parlament aj list, ktorý v roku 2010 poslal spolkovému ministerstvu pre životné prostredie. Upozornil v ňom na to, že sa čoraz prísnejší limit pre škodliviny vo výfukových plynoch automobilov dá dodržať len v ideálnych podmienkach testov, ale na cestách je situácia iná.
Mnohí výrobcovia odôvodňovali vysoké množstvo škodlivín na testoch úsilím chrániť motory. Podľa nich pri určitej teplote klesá množstvo škodlivín, aby sa zamedzilo poškodeniu motora. Avšak Roland Baar z TU Berlin s takým názorom vo svojom posudku nesúhlasí. Uviedol, že je možné skonštruovať motory tak, že ich chod je spoľahlivý a pritom sa limity neprekročia.
Zo znaleckých posudkov sa vytvára jednoznačný záver. Oliver Krischer, podpredseda vyšetrovacieho parlamentného výboru pre aféru s manipulovanými hodnotami áut s dieselovými motormi konštatoval, že išlo "o organizované zlyhanie štátu".
Od vlaňajšej jesene je všeobecne známe, že Volkswagen (VW) do miliónov áut namontoval softvér nastaviteľný tak, aby sa počas testov zmanipulovali hodnoty škodlivín vo výfukových plynoch.
Do podozrenia s podobným postupom sa dostali aj iní výrobcovia. Vyšetrovanie, ktoré si objednalo spolkové ministerstvo dopravy, odhalilo, že sa viac ako 20 modelov rôznych výrobcov odchyľuje od uvádzaných limitov. Automobilky sa zaviazali, že niekoľko stotisíc takých áut opravia.