Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 23. december 2024Meniny má Nadežda
< sekcia Ekonomika

Novým šéfom Volkswagenu sa stal doterajší šéf Porsche Matthias Müller

Nemecká kancelárka Angela Merkelová (vpravo) si prezerá nové auto značky Porsche Mission E spolu s výkonným riaditeľom Porsche Matthiasom Müllerom. Foto: TASR/AP

Oznámila to spoločnosť Volkswagen po dnešnom zasadnutí dozornej rady. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a DPA.

Berlín 25. septembra (TASR) - Novým šéfom nemeckej automobilky Volkswagen sa stal doterajší výkonný riaditeľ divízie Porsche Matthias Müller. Oznámila to spoločnosť Volkswagen po dnešnom zasadnutí dozornej rady. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a DPA.

Nový šéf firmy Volkswagen, ktorá v týchto dňoch bojuje s najväčším škandálom vo svojej 78-ročnej histórii, uviedol, že jeho prioritou je opätovné získanie dôvery, o ktorú firma prišla v dôsledku emisného škandálu. To si od Müllera sľubuje aj dozorná rada. Doterajší šéf Porsche dokázal od svojho nástupu do vedenia výrobcu športových áut v roku 2010 doviesť automobilku k rekordným ziskom.

Müller (62) nahradil vo funkcii Martina Winterkorna (68), ktorý na svoj post rezignoval v stredu 23. septembra. Dôvodom je škandál s podvodmi pri emisných testoch. Winterkorn uviedol, že zo svojej strany si nie je vedomý žiadneho pochybenia, no funkciu sa rozhodol zložiť v záujme spoločnosti.

Škandál okolo VW vypukol minulý týždeň v piatok (18.9.), keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) obvinila VW, že do viacerých áut s naftovými motormi namontoval softvér, ktorý umožňuje zamaskovať pri testovaní výfukových plynov skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka. Automobilke teraz hrozí v USA pokuta až 18 miliárd USD (16,14 miliardy eur).

Spoločnosť priznala, že problematický softvér sa týka približne 11 miliónov áut po celom svete a ako dodal nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt, v samotnom Nemecku jazdí okolo 2,8 milióna takýchto áut. Škandál začali vyšetrovať aj v ďalších krajinách sveta. Firma na riešenie problému vyčlenila v 3. štvrťroku 6,5 miliardy eur, podľa niektorých analytikov to však pravdepodobne nebude stačiť.

(1 EUR = 1,1151 USD)