Vláda na dnešnom zasadnutí schválila zmenu Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, ktorú kabinetu predložil minister dopravy Roman Brecely.
Autor TASR
Bratislava 4. mája (TASR) - Diaľnica D4, ktorá má tvoriť obchvat Bratislavy, sa môže doplnkovo financovať aj z eurofondov z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). A to formou návratného grantu.
Vláda SR totiž na dnešnom zasadnutí schválila zmenu OPII, ktorú kabinetu predložil minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete). Na základe nej bude možné použiť eurofondové zdroje aj na takéto doplnkové financovanie diaľnice D4.
Doteraz platné znenie OPII pritom umožňovalo financovať z eurofondov len diaľnice D1 a D3, po novom teda pribudne aj D4. Jej financovanie by pritom bolo formou pôžičky cez finančné nástroje v národnom investičnom fonde Slovak Investment Holding.
Týmto krokom sa podľa rezortu dopravy vytvára priestor na úsporu verejných financií v prípade, že sa nová vláda rozhodne podporiť projekt obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
O výstavbe bratislavského obchvatu cez tzv. projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) sa rozhodlo za predchádzajúcej vlády. Prebehla aj súťaž, z ktorej vzišlo víťazné konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra a výsledok potvrdila aj vtedajšia vláda. Zmluva sa však zatiaľ nepodpísala a projekt by mala opäť schvaľovať aj nová vláda strán Smeru-SD, SNS, Mosta-Híd a #Siete.
Zmenu v OPII, na základe ktorej možno z eurofondov financovať diaľnicu D4, už v apríli tohto roku odobril Monitorovací výbor. Rezort dopravy ju po dnešnom schválení vládou musí ešte predložiť na posúdenie EK.
Vláda SR totiž na dnešnom zasadnutí schválila zmenu OPII, ktorú kabinetu predložil minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete). Na základe nej bude možné použiť eurofondové zdroje aj na takéto doplnkové financovanie diaľnice D4.
Doteraz platné znenie OPII pritom umožňovalo financovať z eurofondov len diaľnice D1 a D3, po novom teda pribudne aj D4. Jej financovanie by pritom bolo formou pôžičky cez finančné nástroje v národnom investičnom fonde Slovak Investment Holding.
Týmto krokom sa podľa rezortu dopravy vytvára priestor na úsporu verejných financií v prípade, že sa nová vláda rozhodne podporiť projekt obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
O výstavbe bratislavského obchvatu cez tzv. projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) sa rozhodlo za predchádzajúcej vlády. Prebehla aj súťaž, z ktorej vzišlo víťazné konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra a výsledok potvrdila aj vtedajšia vláda. Zmluva sa však zatiaľ nepodpísala a projekt by mala opäť schvaľovať aj nová vláda strán Smeru-SD, SNS, Mosta-Híd a #Siete.
Zmenu v OPII, na základe ktorej možno z eurofondov financovať diaľnicu D4, už v apríli tohto roku odobril Monitorovací výbor. Rezort dopravy ju po dnešnom schválení vládou musí ešte predložiť na posúdenie EK.