Ľudia v týchto dňoch limitujú nákupy na jedno-, maximálne dvojdňové, uvádza odborník.
Autor TASR
Bratislava 14. augusta (TASR) - V čase horúcich letných dní upravujú Slováci aj sortiment potravín, ktoré vkladajú do nákupných košíkov. Stúpa tak napríklad záujem o nealkoholické nápoje, pivo či zmrzlinu a sezónne ovocie.
"V letnom období zaznamenávajú najvýraznejší nárast predaja nápoje," uviedla pre TASR Adriana Tužinská z Kauflandu. Podobne aj reťazec Lidl pociťuje už tradične v lete podstatný nárast záujmu ľudí o nealkoholické nápoje. "Predovšetkým minerálne a stolové vody," vymenoval hovorca spoločnosti Tomáš Bezák.
S narastajúcou teplotou sa zvyšuje aj predaj pív. V horúci deň pritom dokáže podľa koordinátora komunikácie reťazca Tesco Stores SR Tomáša Ferenčáka stúpnuť záujem o pivo aj o desiatky percent. Veľkej obľube sa však podľa predajcov tešia aj zmrzliny a nanuky a ľudia vyhľadávajú vo zvýšenej miere aj sezónne ovocie a zeleninu.
Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského to však nie je všetko. "Ľudia limitujú nákupy na jedno-, maximálne dvojdňové. Čiže sa nakupuje na jeden až dva dni spotreby," opísal pre TASR Drahovský. Z opatrnosti sa tak spotrebitelia v horúcich dňoch orientujú radšej na menšie nákupy určené len na pár dní.
Zároveň klesá podľa Drahovského v čase teplých letných dní aj spotreba majonézových šalátov. Ľudia majú totiž obavu, či si tieto výrobky v čase horúčav zachovajú kvalitu.
"V letnom období zaznamenávajú najvýraznejší nárast predaja nápoje," uviedla pre TASR Adriana Tužinská z Kauflandu. Podobne aj reťazec Lidl pociťuje už tradične v lete podstatný nárast záujmu ľudí o nealkoholické nápoje. "Predovšetkým minerálne a stolové vody," vymenoval hovorca spoločnosti Tomáš Bezák.
S narastajúcou teplotou sa zvyšuje aj predaj pív. V horúci deň pritom dokáže podľa koordinátora komunikácie reťazca Tesco Stores SR Tomáša Ferenčáka stúpnuť záujem o pivo aj o desiatky percent. Veľkej obľube sa však podľa predajcov tešia aj zmrzliny a nanuky a ľudia vyhľadávajú vo zvýšenej miere aj sezónne ovocie a zeleninu.
Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského to však nie je všetko. "Ľudia limitujú nákupy na jedno-, maximálne dvojdňové. Čiže sa nakupuje na jeden až dva dni spotreby," opísal pre TASR Drahovský. Z opatrnosti sa tak spotrebitelia v horúcich dňoch orientujú radšej na menšie nákupy určené len na pár dní.
Zároveň klesá podľa Drahovského v čase teplých letných dní aj spotreba majonézových šalátov. Ľudia majú totiž obavu, či si tieto výrobky v čase horúčav zachovajú kvalitu.
Prečítajte si aj: Slovenská Sahara ONLINE: Výstrahy platia dnes aj cez víkend