Na území Česka by sa mala rýchlostná komunikácia R49 napojiť pri Otrkoviciach na severojužnú diaľničnú vetvu diaľnice D1 Ostrava - Brno.
Autor TASR
Trenčín 12. októbra (TASR) – Otázka prepojenia Slovenska s Českou republikou rýchlostnou komunikáciou bolo jedným z bodov minulotýždňového rokovania predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslava Bašku s hejtmanom Zlínskeho kraja Stanislavom Mišákom. Projekt prepojenia oboch krajín rýchlostnou cestou R6 na slovenskej a R49 na moravskej strane podľa Bašku podporili slovenská i česká vláda.
"Musím konštatovať, že Slovenská republika je už trošku ďalej v budovaní R6. V súčasnosti sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá skončí v apríli 2015 a potom už nebude nič brániť začatiu výstavby prvej časti Púchov – Mestečko a následne Mestečko - štátna hranica s ČR. V Zlínskom kraji zatiaľ neprešla dopadová štúdia na životné prostredie," uviedol Baška s tým, že otázka výstavby R6 je jednou z priorít vedenia TSK. Doplnil, že s výstavbou R6 sa uvažuje v polovičnom profile a na diaľnicu D1 sa bude napájať diaľničným privádzačom v Púchove.
Na území Česka by sa mala rýchlostná komunikácia R49 napojiť pri Otrkoviciach na severojužnú diaľničnú vetvu diaľnice D1 Ostrava - Brno. Ako Baška povedal, na českej strane nebola schválená štúdia vplyvov na životné prostredie (EIA), takže momentálne prebieha opäť.
„Musia hľadať nové riešenia, čiže tam sa ten proces predĺži minimálne o jeden rok. U nás bola EIA schválená už v roku 2009 a teraz sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá by mala odpovedať na to, či nám to Európska únia preplatí. V najbližších dňoch má byť podpísaná zmluva, vypracovanie samotnej štúdie realizovateľnosti by malo trvať asi štyri mesiace. Následne bude mať ministerstvo dopravy mesiac na pripomienky a keď sa štúdia schváli, budú nasledovať ďalšie kroky – územné rozhodnutie, projektové dokumentácie a podobne,“ skonštatoval Baška s tým, že témou rokovania so zlínskym hejtmanom bola aj otázka obmedzenia prejazdu vozidiel nad 7,5 tony na hraničných prechodoch Horné Srnie - Brumov-Bylnice a Moravské Lieskové - Kvetná-Stráni.
"Musím konštatovať, že Slovenská republika je už trošku ďalej v budovaní R6. V súčasnosti sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá skončí v apríli 2015 a potom už nebude nič brániť začatiu výstavby prvej časti Púchov – Mestečko a následne Mestečko - štátna hranica s ČR. V Zlínskom kraji zatiaľ neprešla dopadová štúdia na životné prostredie," uviedol Baška s tým, že otázka výstavby R6 je jednou z priorít vedenia TSK. Doplnil, že s výstavbou R6 sa uvažuje v polovičnom profile a na diaľnicu D1 sa bude napájať diaľničným privádzačom v Púchove.
Na území Česka by sa mala rýchlostná komunikácia R49 napojiť pri Otrkoviciach na severojužnú diaľničnú vetvu diaľnice D1 Ostrava - Brno. Ako Baška povedal, na českej strane nebola schválená štúdia vplyvov na životné prostredie (EIA), takže momentálne prebieha opäť.
„Musia hľadať nové riešenia, čiže tam sa ten proces predĺži minimálne o jeden rok. U nás bola EIA schválená už v roku 2009 a teraz sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá by mala odpovedať na to, či nám to Európska únia preplatí. V najbližších dňoch má byť podpísaná zmluva, vypracovanie samotnej štúdie realizovateľnosti by malo trvať asi štyri mesiace. Následne bude mať ministerstvo dopravy mesiac na pripomienky a keď sa štúdia schváli, budú nasledovať ďalšie kroky – územné rozhodnutie, projektové dokumentácie a podobne,“ skonštatoval Baška s tým, že témou rokovania so zlínskym hejtmanom bola aj otázka obmedzenia prejazdu vozidiel nad 7,5 tony na hraničných prechodoch Horné Srnie - Brumov-Bylnice a Moravské Lieskové - Kvetná-Stráni.