Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Ekonomika

P.ZAVADIL: Slováci sú lojálnejší k tradičným značkám ako Česi

Foto: dentamedka.cz

Slovenský trh je lojálnejší k tradičným značkám z čias socializmu ako český. Povedal pre TASR Pavel Zavadil, spolumajiteľ spoločnosti Herbadent.

Bratislava 20. marca (TASR) - Slovenský trh je lojálnejší k tradičným značkám z čias socializmu ako český. Povedal pre TASR Pavel Zavadil, spolumajiteľ spoločnosti Herbadent, vyrábajúcej rovnomenný produkt, ktorý bol v čase socializmu jediný prípravok zameraný na starostlivosť o ďasná a proti aftám. "Slovensko je pre nás najbližšou zo všetkých exportných krajín. Hoci sme nemali dlhé roky kapacitu a financie na export, zmenila to slovenská lojalita. V súčasnosti už tretina našich tržieb z dentálnych produktov pochádza z tohto trhu," zdôraznil Zavadil.

História Herbadentu siaha až do roku 1897, keď bola založená v Prahe bratmi Svatkovcami pod názvom První kvasírny a sklepy maltonových vín. V rôznych podobách prežila dva prelomy storočí. Koncom 60. rokov minulého storočia získal jej roztok prvé osvedčenie kvality liečiva. Po roku 1989, rozdelení Československa a nástupe zahraničných značiek, upadol do zabudnutia.

V roku 2003 napokon značku kúpil Zavadil so spoločníkom Petrom Konířom. "Hneď pri prvej návšteve sme boli unesení historickou hodnotou firmy s pôvodnými receptúrami vrátane stoviek dubových sudov. To v nás vyvolalo pocit zodpovednosti pokračovať v tradícii. Firmu sme tak zahrnuli pod naše obchodné aktivity," dodal Zavadil, s tým, že pri výrobe dodržiavajú pôvodnú receptúru extraktu zo siedmich liečivých rastlín, kde neustále preverujú ich kvalitu od nákupu až po expedíciu. "Značku sa nám podarilo oživiť predovšetkým pri strednej a staršej populácii, ktorá ju ešte poznala zo svojich kúpeľní. U mladších je to zložitejšie, pretože do veku 40 rokov si ľudia málokedy uvedomujú hodnotu svojho zdravia," upozornil Zavadil.

Podľa neho oživenie značiek z čias socializmu má v Česku aj na Slovensku potenciál úspechu. "Chceme z Herbadentu vybudovať značku, ktorú bude poznať každý Slovák a Čech a bude porovnateľná s nadnárodnými hráčmi. Tak, ako to dokázala za pár rokov Kofola," uzavrel Zavadil.