Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Ekonomika

Rast tržieb britskej značky Burberry sa v 1. kvartáli spomalil

Model značky Burberry. Foto: TASR/AP

Pred slabšími tržbami zachránili spoločnosť dobré výsledky v regióne Európa, Blízky východ, India a Afrika.

Londýn 15. júla (TASR) - Britská spoločnosť Burberry oznámila za 1. kvartál súčasného obchodného roka rast tržieb, tempo rastu sa však spomalilo, pod čo sa do veľkej miery podpísal slabnúci dopyt v Ázii. Informovali o tom agentúra AP a portál RTTnews.

Výrobca luxusného tovaru uviedol, že upravené tržby vzrástli v 1. kvartáli 2015/2016, teda v období od apríla do konca júna, medziročne o 8 % na 407 miliónov libier (574,53 milióna eur). Na porovnanie, v rovnakom období minulého obchodného roka dosiahol rast tržieb bez započítania mimoriadnych položiek až 17 %. Tržby v obchodoch otvorených viac než rok zaznamenali 6-% rast.

Pred slabšími tržbami zachránili spoločnosť dobré výsledky v regióne Európa, Blízky východ, India a Afrika. V rámci tohto regiónu dosiahol percentuálny rast tržieb dvojciferné hodnoty.

Výsledky však stále nie sú veľmi optimistické. To by mohlo ešte viac zvýšiť tlak na výkonného riaditeľa spoločnosti Christophera Baileyho, ktorý bude vo štvrtok (16.7.) čeliť nespokojným akcionárom.