Radim Jančura, šéf spoločnosti Student Agency, pod ktorú RegioJet patrí, hovorí o možnom zneužití postavenia Úradu primátora Nitry a zneužití postavenia Nitrianskeho samosprávneho kraja.
Autor TASR
Nitra 13. novembra (TASR) – Český dopravca RegioJet plánuje na Slovensku zaviesť vnútroštátnu autobusovú linku. Tá by mala jazdiť z Bratislavy cez Nitru do Banskej Bystrice bez dotácií od štátu. Na prevádzkovanie spoja však dopravca zatiaľ nemá licenciu.
Radim Jančura, šéf spoločnosti Student Agency, pod ktorú RegioJet patrí, hovorí o možnom zneužití postavenia Úradu primátora Nitry a zneužití postavenia Nitrianskeho samosprávneho kraja, ktorý vydal negatívne stanovisko k vydaniu licencie pre dopravcu RegioJet.
Podľa Jančuru mala jeho spoločnosť dostať licenciu od Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) do 60 dní od požiadania o ňu, teda do 27. októbra. Licenciu môže vydať Bratislavský, prípadne Banskobystrický kraj, odkiaľ by linka vychádzala. Na odobrenie licencie ale potrebuje súhlas ostatných krajov, cez ktoré bude spoj premávať.
Podľa Jančuru s takouto linkou všetky kraje súhlasili, následne ale BSK požiadal Nitriansky kraj o druhé stanovisko. To už malo byť záporné. Hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová skonštatovala, že v prvom stanovisku boli dané podmienky, nebolo tam však zdôvodnené, či kraj súhlasí alebo nie.
„Nitriansky samosprávny kraj (NSK) svoj postoj k tejto záležitosti nezmenil. Ani prvé stanovisko NSK k návrhu cestovného poriadku dopravcu nebolo súhlasné. Preto BSK opätovne požiadal NSK o vyjadrenie. NSK v súlade so zákonom o cestnej doprave je povinný prihliadať aj na záujem obcí, preto požiadal o vyjadrenie dotknutú obec, Mesto Nitra. Mesto Nitra sa 28. októbra vyjadrilo nesúhlasne, čo NSK rešpektoval a poskytol BSK nesúhlasné stanovisko,“ potvrdila hovorkyňa predsedu NSK Oľga Prekopová.
Nesúhlasné stanovisko Mesta Nitra súvisí podľa slov primátora Jozefa Dvonča s plánovanou rekonštrukciou autobusovej stanice. „Nie je možné v tomto stave, keď bude celá stanica rozkopaná, súhlasiť so zahustením prepravy o ďalšie dve desiatky autobusov. Navyše sa domnievam, že práve táto linka je už dnes veľmi dobre a dostatočne zabezpečená, takže by sa mal dopravca zamerať na linky, ktoré sú problémové,“ skonštatoval Dvonč. Podľa jeho slov je však stanovisko mesta len odporúčacím a na vydanie licencie pre dopravcu nemusí mať vplyv. BSK požiadal ministerstvo dopravy o predĺženie lehoty na vydanie rozhodnutia v tejto veci. RegioJet sa podľa Jančuru približne pred týždňom obrátil aj na Banskobystrický kraj a tiež ho požiadal o vydanie licencie na prevádzkovanie linky.
Radim Jančura, šéf spoločnosti Student Agency, pod ktorú RegioJet patrí, hovorí o možnom zneužití postavenia Úradu primátora Nitry a zneužití postavenia Nitrianskeho samosprávneho kraja, ktorý vydal negatívne stanovisko k vydaniu licencie pre dopravcu RegioJet.
Podľa Jančuru mala jeho spoločnosť dostať licenciu od Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) do 60 dní od požiadania o ňu, teda do 27. októbra. Licenciu môže vydať Bratislavský, prípadne Banskobystrický kraj, odkiaľ by linka vychádzala. Na odobrenie licencie ale potrebuje súhlas ostatných krajov, cez ktoré bude spoj premávať.
Podľa Jančuru s takouto linkou všetky kraje súhlasili, následne ale BSK požiadal Nitriansky kraj o druhé stanovisko. To už malo byť záporné. Hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová skonštatovala, že v prvom stanovisku boli dané podmienky, nebolo tam však zdôvodnené, či kraj súhlasí alebo nie.
„Nitriansky samosprávny kraj (NSK) svoj postoj k tejto záležitosti nezmenil. Ani prvé stanovisko NSK k návrhu cestovného poriadku dopravcu nebolo súhlasné. Preto BSK opätovne požiadal NSK o vyjadrenie. NSK v súlade so zákonom o cestnej doprave je povinný prihliadať aj na záujem obcí, preto požiadal o vyjadrenie dotknutú obec, Mesto Nitra. Mesto Nitra sa 28. októbra vyjadrilo nesúhlasne, čo NSK rešpektoval a poskytol BSK nesúhlasné stanovisko,“ potvrdila hovorkyňa predsedu NSK Oľga Prekopová.
Nesúhlasné stanovisko Mesta Nitra súvisí podľa slov primátora Jozefa Dvonča s plánovanou rekonštrukciou autobusovej stanice. „Nie je možné v tomto stave, keď bude celá stanica rozkopaná, súhlasiť so zahustením prepravy o ďalšie dve desiatky autobusov. Navyše sa domnievam, že práve táto linka je už dnes veľmi dobre a dostatočne zabezpečená, takže by sa mal dopravca zamerať na linky, ktoré sú problémové,“ skonštatoval Dvonč. Podľa jeho slov je však stanovisko mesta len odporúčacím a na vydanie licencie pre dopravcu nemusí mať vplyv. BSK požiadal ministerstvo dopravy o predĺženie lehoty na vydanie rozhodnutia v tejto veci. RegioJet sa podľa Jančuru približne pred týždňom obrátil aj na Banskobystrický kraj a tiež ho požiadal o vydanie licencie na prevádzkovanie linky.