Na Slovensku sa podľa hovorkyne rezortu Duckej robia bežné prehliadky mostov, teda jarné a jesenné, hlavné prehliadky sú jedenkrát za štyri roky, a takisto sa vykonávajú aj mimoriadne prehliadky.
Autor TASR
Bratislava 30. augusta (TASR) - Kontroly mostov sa na Slovensku robia pravidelne, podľa predpisov a na štandardnej európskej úrovni. Uviedla to pre TASR hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR Karolína Ducká. "Údržba a opravy mostov sú u nás dôležitou súčasťou systému hospodárenia s mostnými objektmi," zdôraznila Ducká.
Spravodajský server iDNES.cz vo štvrtok informoval, že v celej Českej republike prejde dôkladnou kontrolou približne tisícka mostov postavených technológiou predpätého betónu. Rovnakú konštrukciu mal aj nedávno zrútený most v talianskom Janove. Okrem jeho pádu donútil českého ministra dopravy Dana Ťoka k tomuto kroku taktiež technický stav mosta cez rieku Ohře v obci Doubí neďaleko Karlových Varov. Skontroluje sa tak približne 400 mostov na železnici a ďalších 600 na diaľniciach a cestách.
Na Slovensku sa podľa Duckej v zmysle Technických podmienok vykonávajú bežné prehliadky mostov, teda jarné a jesenné, hlavné prehliadky sú jedenkrát za štyri roky, a takisto sa vykonávajú aj mimoriadne prehliadky podľa Technických podmienok, čo je úroveň štandardu bežná aj v iných európskych krajinách.
"Zároveň, aj vďaka pomoci z eurofondových zdrojov, sa za posledné obdobie podarilo a darí opravovať viaceré mosty. Len z eurofondov sa počas posledných dvoch programových období zmodernizovalo alebo zmodernizuje takmer 90 mostov," vyčíslila Ducká.
Mosty, na ktorých rekonštrukcia práve prebieha, boli podľa hovorkyne diagnostikované ako objekty v zlom až havarijnom technickom stave. "Preto boli zaradené do eurofondových projektov modernizácie," vysvetlila.
Ako prvé sa podľa ministerstva začali opravovať mosty na východe Slovenska. Z eurofondových projektov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra je na opravu mostov vyčlenených približne 41 miliónov eur, ďalšie projekty opravy a modernizácie mostov realizuje Slovenská správa ciest zo štátneho rozpočtu. "Najviac z týchto projektov je na území Žilinského, Banskobystrického, Košického a Prešovského kraja," vymenovala Ducká.
Spravodajský server iDNES.cz vo štvrtok informoval, že v celej Českej republike prejde dôkladnou kontrolou približne tisícka mostov postavených technológiou predpätého betónu. Rovnakú konštrukciu mal aj nedávno zrútený most v talianskom Janove. Okrem jeho pádu donútil českého ministra dopravy Dana Ťoka k tomuto kroku taktiež technický stav mosta cez rieku Ohře v obci Doubí neďaleko Karlových Varov. Skontroluje sa tak približne 400 mostov na železnici a ďalších 600 na diaľniciach a cestách.
Na Slovensku sa podľa Duckej v zmysle Technických podmienok vykonávajú bežné prehliadky mostov, teda jarné a jesenné, hlavné prehliadky sú jedenkrát za štyri roky, a takisto sa vykonávajú aj mimoriadne prehliadky podľa Technických podmienok, čo je úroveň štandardu bežná aj v iných európskych krajinách.
"Zároveň, aj vďaka pomoci z eurofondových zdrojov, sa za posledné obdobie podarilo a darí opravovať viaceré mosty. Len z eurofondov sa počas posledných dvoch programových období zmodernizovalo alebo zmodernizuje takmer 90 mostov," vyčíslila Ducká.
Mosty, na ktorých rekonštrukcia práve prebieha, boli podľa hovorkyne diagnostikované ako objekty v zlom až havarijnom technickom stave. "Preto boli zaradené do eurofondových projektov modernizácie," vysvetlila.
Ako prvé sa podľa ministerstva začali opravovať mosty na východe Slovenska. Z eurofondových projektov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra je na opravu mostov vyčlenených približne 41 miliónov eur, ďalšie projekty opravy a modernizácie mostov realizuje Slovenská správa ciest zo štátneho rozpočtu. "Najviac z týchto projektov je na území Žilinského, Banskobystrického, Košického a Prešovského kraja," vymenovala Ducká.