Spory medzi NDS a zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala pomáha zároveň od 28. januára riešiť medzinárodná Komisia pre riešenie sporov.
Autor TASR
Bratislava 1. februára (TASR) – Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR aktuálne pracuje na optimálnom riešení situácie pri výstavbe diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a verejnosť o tomto riešení bude informovať ku koncu februára. Uviedol to odbor komunikácie MDV.
Rezort dopravy zároveň skonštatoval, že vzhľadom na citlivosť rokovaní a nutnosť dodržať všetky stanovené postupy, nemôže zverejňovať detaily ani komentovať špekulácie týkajúce sa výstavby na tomto úseku. "Tento projekt je financovaný z eurofondov, a preto musí byť v súlade s nastavenými pravidlami EÚ, ktoré musia byť dodržané, a ktorá je o aktuálnom procese informovaná," podotklo ministerstvo s tým, že šéf rezortu dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) o výstavbe tohto úseku informuje nadštandardne.
MDV tak reagovalo na opozičné hnutie OĽaNO, ktoré tvrdí, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa už pripravuje na vypovedanie zmluvy a hľadanie nového zhotoviteľa úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Poslanec OĽaNO Ján Marosz súčasne vyzval diaľničnú spoločnosť a ministra dopravy, aby čím skôr podrobne informovali občanov a vodičov o tom, čo by znamenalo dokončenie tunela súčasným zhotoviteľom a čo bude znamenať, ak stavbu preberie nový stavebník.
Diaľničná spoločnosť pre TASR uviedla, že spolu s rezortom dopravy, agentúrou Jaspers aj so zhotoviteľom rieši túto záležitosť na dennej báze, analyzujú sa možné alternatívy a pripravuje sa optimálne riešenie situácie. "Nakoľko ide o citlivé rokovania, nie je možné ich aktuálne komentovať," poznamenala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Spory medzi NDS a zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala pomáha zároveň od 28. januára riešiť medzinárodná Komisia pre riešenie sporov. "Prioritným cieľom NDS ostáva čo najrýchlejšie ukončiť stavbu a odovzdať ju vodičom do užívania," uistila Michalová.
Rezort dopravy zároveň skonštatoval, že vzhľadom na citlivosť rokovaní a nutnosť dodržať všetky stanovené postupy, nemôže zverejňovať detaily ani komentovať špekulácie týkajúce sa výstavby na tomto úseku. "Tento projekt je financovaný z eurofondov, a preto musí byť v súlade s nastavenými pravidlami EÚ, ktoré musia byť dodržané, a ktorá je o aktuálnom procese informovaná," podotklo ministerstvo s tým, že šéf rezortu dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) o výstavbe tohto úseku informuje nadštandardne.
MDV tak reagovalo na opozičné hnutie OĽaNO, ktoré tvrdí, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa už pripravuje na vypovedanie zmluvy a hľadanie nového zhotoviteľa úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Poslanec OĽaNO Ján Marosz súčasne vyzval diaľničnú spoločnosť a ministra dopravy, aby čím skôr podrobne informovali občanov a vodičov o tom, čo by znamenalo dokončenie tunela súčasným zhotoviteľom a čo bude znamenať, ak stavbu preberie nový stavebník.
Diaľničná spoločnosť pre TASR uviedla, že spolu s rezortom dopravy, agentúrou Jaspers aj so zhotoviteľom rieši túto záležitosť na dennej báze, analyzujú sa možné alternatívy a pripravuje sa optimálne riešenie situácie. "Nakoľko ide o citlivé rokovania, nie je možné ich aktuálne komentovať," poznamenala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Spory medzi NDS a zhotoviteľom úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala pomáha zároveň od 28. januára riešiť medzinárodná Komisia pre riešenie sporov. "Prioritným cieľom NDS ostáva čo najrýchlejšie ukončiť stavbu a odovzdať ju vodičom do užívania," uistila Michalová.