V prípade, že sa v stavebnej spoločnosti Váhostav-SK predĺži reštrukturalizačný proces, bude to pre firmu likvidačné. Vyhlásil to generálny riaditeľ spoločnosti Marián Moravčík.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 19. apríla (Teraz.sk/TASR) - Riaditeľ Váhostavu-SK Marián Moravčík nevie, kde je spolumajiteľ spoločnosti Juraj Široký. Myslí si, že na Slovensku. Hovoril s ním naposledy pred dvoma týždňami.
V prípade, že sa v stavebnej spoločnosti Váhostav-SK predĺži reštrukturalizačný proces, bude to pre firmu likvidačné. Vyhlásil to na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave generálny riaditeľ spoločnosti Marián Moravčík.
"Nechajte túto spoločnosť, aby dokončila svoj reštrukturalizačný proces. Akonáhle prerušíme reštrukturalizáciu, je to koniec a koniec je nezvratný," zdôraznil Moravčík. Reagoval tak na najnovšie vyjadrenie premiéra Roberta Fica (Smer-SD), ktorý v sobotu 18. apríla uviedol, že vláda má záujem na prerušení procesu reštrukturalizácie v spoločnosti Váhostav-SK.
"Toto nie je vojna, toto nie je nejaké vyhrážanie, toto je realita," doplnil Moravčík. V prípade štandardného postupu reštrukturalizácie by mali 30. apríla hlasovať na schôdzi veriteľov všetci veritelia. Ak odsúhlasia reštrukturalizačný plán firmy, následne má súd 15 dní na to, aby o ňom rozhodol. Až rozhodnutím súdu sa môže proces reštrukturalizácie ukončiť.
"Táto spoločnosť dva mesiace nevydrží," doplnil Moravčík. Hoci dnes dokáže fungovať, je to podľa neho krátkodobá záležitosť. On sám chce pritom podniknúť všetky kroky potrebné na to, aby zachránil 1500 zamestnancov firmy a spoločnosť samotnú. "Ak to nevyjde, osobne budem dávať návrh predstavenstvu firmy, aby sme vstúpili do konkurzu, pretože inak to nemá zmysel," avizoval Moravčík.
V prípade, že firma skončí v konkurze, bude to podľa neho znamenať oneskorenie dokončenia stratových zákaziek. Napríklad úsek na diaľnici D1 z Dubnej Skaly po Turany prinesie firme celkovú stratu 27,5 milióna eur. Pritom v tomto polroku musí spoločnosť na stavbe preinvestovať 26 miliónov eur. Národná diaľničná spoločnosť jej však preplatí iba 23 miliónov eur. "Čiže, aby sme ju dokončili, musíme uhradiť stratu 3 milióny," vyčíslil Moravčík.
Podobne musí firma podľa neho dotovať výstavbu úseku D1 z Jánoviec po Jablonov sumou 500.000 eur. Ostatné zákazky si podľa Moravčíka rozoberú firmy v konzorciu, s ktorými ich Váhostav-SK stavia. Podľa zmluvy majú totiž partneri v konzorciu právo siahnuť na podiel firmy, ktorá neplní stanovené objemy.
Okrem toho ostane podľa Moravčíka vo firme v konkurze 1500 zamestnancov. "Tým možno vyjde na výplatu, možno nie,"skonštatoval. Spoločnosť má garančný fond, čo znamená, že štát bude musieť doplatiť výplaty zamestnancov z garančného fondu. "Toto sú všetko veci, ktoré dnes vedeniu vychádzajú z analýz," zhodnotil šéf Váhostavu-SK.
V prípade, že sa v stavebnej spoločnosti Váhostav-SK predĺži reštrukturalizačný proces, bude to pre firmu likvidačné. Vyhlásil to na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave generálny riaditeľ spoločnosti Marián Moravčík.
"Nechajte túto spoločnosť, aby dokončila svoj reštrukturalizačný proces. Akonáhle prerušíme reštrukturalizáciu, je to koniec a koniec je nezvratný," zdôraznil Moravčík. Reagoval tak na najnovšie vyjadrenie premiéra Roberta Fica (Smer-SD), ktorý v sobotu 18. apríla uviedol, že vláda má záujem na prerušení procesu reštrukturalizácie v spoločnosti Váhostav-SK.
"Toto nie je vojna, toto nie je nejaké vyhrážanie, toto je realita," doplnil Moravčík. V prípade štandardného postupu reštrukturalizácie by mali 30. apríla hlasovať na schôdzi veriteľov všetci veritelia. Ak odsúhlasia reštrukturalizačný plán firmy, následne má súd 15 dní na to, aby o ňom rozhodol. Až rozhodnutím súdu sa môže proces reštrukturalizácie ukončiť.
"Táto spoločnosť dva mesiace nevydrží," doplnil Moravčík. Hoci dnes dokáže fungovať, je to podľa neho krátkodobá záležitosť. On sám chce pritom podniknúť všetky kroky potrebné na to, aby zachránil 1500 zamestnancov firmy a spoločnosť samotnú. "Ak to nevyjde, osobne budem dávať návrh predstavenstvu firmy, aby sme vstúpili do konkurzu, pretože inak to nemá zmysel," avizoval Moravčík.
V prípade, že firma skončí v konkurze, bude to podľa neho znamenať oneskorenie dokončenia stratových zákaziek. Napríklad úsek na diaľnici D1 z Dubnej Skaly po Turany prinesie firme celkovú stratu 27,5 milióna eur. Pritom v tomto polroku musí spoločnosť na stavbe preinvestovať 26 miliónov eur. Národná diaľničná spoločnosť jej však preplatí iba 23 miliónov eur. "Čiže, aby sme ju dokončili, musíme uhradiť stratu 3 milióny," vyčíslil Moravčík.
Podobne musí firma podľa neho dotovať výstavbu úseku D1 z Jánoviec po Jablonov sumou 500.000 eur. Ostatné zákazky si podľa Moravčíka rozoberú firmy v konzorciu, s ktorými ich Váhostav-SK stavia. Podľa zmluvy majú totiž partneri v konzorciu právo siahnuť na podiel firmy, ktorá neplní stanovené objemy.
Okrem toho ostane podľa Moravčíka vo firme v konkurze 1500 zamestnancov. "Tým možno vyjde na výplatu, možno nie,"skonštatoval. Spoločnosť má garančný fond, čo znamená, že štát bude musieť doplatiť výplaty zamestnancov z garančného fondu. "Toto sú všetko veci, ktoré dnes vedeniu vychádzajú z analýz," zhodnotil šéf Váhostavu-SK.