Štátna ZSSK tvrdí, že cieľom takéhoto predaja názvov vlakov je využiť všetky možnosti, ako dosiahnuť vyššie vlastné tržby, a tým vylepšiť hospodársky výsledok spoločnosti.
Autor TASR
Bratislava 19. decembra (TASR) - Po slovenských koľajniciach jazdí v súčasnosti sedem vlakov s reklamnými názvami firiem či ich produktov. Nové komerčné názvy vo vlakoch priniesla pravidelná úprava cestovných poriadkov, ktorá platí od 13. decembra.
Cestujúci sa tak môžu stretnúť s pomenovaním vlakov RWE, Mila Sedita, Horalky Sedita, Fixinela, Novofruct, Intersport a Okay Elektro. "Najväčší záujem kúpiť si patronát nad vlakom je o diaľkové vlaky na trase Bratislava - Žilina - Košice," priblížila riaditeľka sekcie marketingu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tatiana Kyselová. Je to podľa jej slov dlhá trasa s mnohými zastaveniami a vlaky na nej sú masovo využívané.
"Lákadlom pre pomenovanie vlakov je predovšetkým vyhlasovanie jeho mena na všetkých staniciach, ktorými prechádza, čo zasiahne spravidla veľký počet cestujúcich," doplnila hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.
Tradičné zemepisné názvy vlakov ako Čingov, Dargov alebo Spišan či Hron a Sitno zostanú zachované. Nákup názvu vlaku je pritom možný dvakrát do roka, a to pri hlavnej zmene cestovného poriadku v decembri a pri plánovanej druhej zmene v júni. Cena je určená pre konkrétny vlak a dĺžku časového obdobia.
Štátna ZSSK tvrdí, že cieľom takéhoto predaja názvov vlakov je využiť všetky možnosti, ako dosiahnuť vyššie vlastné tržby, a tým vylepšiť hospodársky výsledok spoločnosti.
Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov.
Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa totiž ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.
Cestujúci sa tak môžu stretnúť s pomenovaním vlakov RWE, Mila Sedita, Horalky Sedita, Fixinela, Novofruct, Intersport a Okay Elektro. "Najväčší záujem kúpiť si patronát nad vlakom je o diaľkové vlaky na trase Bratislava - Žilina - Košice," priblížila riaditeľka sekcie marketingu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tatiana Kyselová. Je to podľa jej slov dlhá trasa s mnohými zastaveniami a vlaky na nej sú masovo využívané.
"Lákadlom pre pomenovanie vlakov je predovšetkým vyhlasovanie jeho mena na všetkých staniciach, ktorými prechádza, čo zasiahne spravidla veľký počet cestujúcich," doplnila hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.
Tradičné zemepisné názvy vlakov ako Čingov, Dargov alebo Spišan či Hron a Sitno zostanú zachované. Nákup názvu vlaku je pritom možný dvakrát do roka, a to pri hlavnej zmene cestovného poriadku v decembri a pri plánovanej druhej zmene v júni. Cena je určená pre konkrétny vlak a dĺžku časového obdobia.
Štátna ZSSK tvrdí, že cieľom takéhoto predaja názvov vlakov je využiť všetky možnosti, ako dosiahnuť vyššie vlastné tržby, a tým vylepšiť hospodársky výsledok spoločnosti.
Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov.
Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa totiž ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.