Viac ako dve tretiny Slovákov si zo svojho príjmu nedokážu odložiť ani 10 percent peňazí, až 36 % ľudí neušetrí nič. Vyplýva to z prieskumu Nadácie Partners.
Autor TASR
Bratislava 8. septembra (TASR) - Slováci sú finančne podvyživení. Nedostatočná finančná rezerva, vysoká bežná spotreba, žiadne alebo minimálne dlhodobé aktíva a neúmerne vysoké úvery sú ukazovatele vypovedajúce o finančnej kondícii.
Vyplýva to z prieskumu Nadácie Partners uskutočneného v spolupráci s agentúrou Focus pri príležitosti Dňa finančnej gramotnosti.
Z prieskumu vyplynulo, že minimálne 10 % z príjmu si nedokáže odložiť 69 % ľudí, ale až 36 % neušetrí nič. Až 80 % Slovákov nemá žiadnu alebo len nedostatočnú finančnú rezervu. Aj z tých, ktorí rezervu majú, ju viac ako polovica využije nesprávne.
„Tohtoročný prieskum nám ukázal, že Slováci majú stále pomerne zlý prístup k vedeniu osobných financií. Neuvedomujú si hroziace riziká, podceňujú finančné zabezpečenie pre prípad nepredvídateľných okolností, no najmä nevedia, ako správne hospodáriť s mesačným rozpočtom tak, aby si zaistili lepšiu finančnú kondíciu. Preto nosnou témou tohtoročnej iniciatívy Nadácie Partners je poukázať na ideálne finančné miery a ponúknuť Slovákom efektívne riešenie, ako sa k ideálu priblížiť,“ uviedla členka správnej rady Nadácie Partners Jana Mokráňová.
Prieskum taktiež ukázal, že pre prípad dlhodobého výpadku príjmu domácnosti majú asi dve pätiny opýtaných uzatvorené životné poistenie. Až 41 % sa spolieha na pomoc rodiny.
Vyplýva to z prieskumu Nadácie Partners uskutočneného v spolupráci s agentúrou Focus pri príležitosti Dňa finančnej gramotnosti.
Z prieskumu vyplynulo, že minimálne 10 % z príjmu si nedokáže odložiť 69 % ľudí, ale až 36 % neušetrí nič. Až 80 % Slovákov nemá žiadnu alebo len nedostatočnú finančnú rezervu. Aj z tých, ktorí rezervu majú, ju viac ako polovica využije nesprávne.
„Tohtoročný prieskum nám ukázal, že Slováci majú stále pomerne zlý prístup k vedeniu osobných financií. Neuvedomujú si hroziace riziká, podceňujú finančné zabezpečenie pre prípad nepredvídateľných okolností, no najmä nevedia, ako správne hospodáriť s mesačným rozpočtom tak, aby si zaistili lepšiu finančnú kondíciu. Preto nosnou témou tohtoročnej iniciatívy Nadácie Partners je poukázať na ideálne finančné miery a ponúknuť Slovákom efektívne riešenie, ako sa k ideálu priblížiť,“ uviedla členka správnej rady Nadácie Partners Jana Mokráňová.
Prieskum taktiež ukázal, že pre prípad dlhodobého výpadku príjmu domácnosti majú asi dve pätiny opýtaných uzatvorené životné poistenie. Až 41 % sa spolieha na pomoc rodiny.