Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Ekonomika

Nové objednávky v priemysle sa v novembri 2015 medziročne zvýšili

Ilustračné foto Foto: TASR - Henrich Mišovič

V porovnaní s novembrom 2014 sa zvýšili o 10,9 %. Informoval o tom dnes Štatistický úrad SR.

Bratislava 15. januára (TASR) - V novembri 2015 dosiahli nové objednávky v priemysle hodnotu 4,058 miliardy eur. V porovnaní s novembrom 2014 sa zvýšili o 10,9 %. Informoval o tom dnes Štatistický úrad (ŠÚ) SR.

Po zohľadnení sezónnych vplyvov nové objednávky v priemysle klesli v novembri 2015 oproti októbru 2015 o 1,1 %. Od začiatku roku 2015 sa nové objednávky v priemysle medziročne zvýšili o 6,7 % na 42,959 miliardy eur.

Spotrebiteľské ceny sa v decembri 2015 medziročne znížili o 0,5 %

V decembri 2015 sa v porovnaní s decembrom 2014 spotrebiteľské ceny v úhrne znížili o 0,5 %. Informoval o tom dnes Štatistický úrad (ŠÚ) SR.

Klesli ceny v doprave o 4,8 %, za bývanie, vodu, elektrinu, plyn a iné palivá o 1,8 %, potravín a nealkoholických nápojov, alkoholických nápojov a tabaku, poštových a telekomunikačných služieb zhodne o 0,3 %. Vzrástli ceny v odboroch hotely, kaviarne a reštaurácie o 2,3 %, vzdelávanie o 1,3 %, zdravie, rekreácia a kultúra zhodne o 1,2 %, rozličné tovary a služby o 1,1 %, odevy a obuv o 0,6 %, nábytok, bytové zariadenie a bežná údržba domu o 0,3 %.

Spotrebiteľské ceny sa v decembri 2015 v porovnaní s novembrom 2015 v úhrne znížili o 0,3 %.

V priemere za rok 2015 v porovnaní s rokom 2014 sa spotrebiteľské ceny v úhrne znížili o 0,3 %. Index spotrebiteľských cien sa v decembri 2015 oproti novembru 2015 v domácnostiach zamestnancov a v domácnostiach dôchodcov znížil zhodne o 0,3 %.

Index spotrebiteľských cien sa v decembri 2015 medziročne znížil za domácnosti zamestnancov o 0,4 % a za domácnosti dôchodcov o 0,5 %. V priemere za rok 2015 v porovnaní s rokom 2014 sa index spotrebiteľských cien znížil za domácnosti zamestnancov o 0,3 % a za domácnosti dôchodcov o 0,2 %.