Pre nestabilný svah pod prackovickou estakádou je však okolo nej premávka na dvojkilometrovom úseku stiahnutá do jedného pruhu.
Autor TASR
Praha 17. decembra (TASR) - Tridsaťdva rokov stavali v susednom Česku 94 kilometrov diaľnice spájajúcej metropolu Praha a saské Drážďany. Jej poslednú časť v Českom středohoří, úsek Lovosice-Řehlovice, dnes za účasti prezidenta krajiny a českých a nemeckých politikov slávnostne otvorili a uviedli do prevádzky.
Pre nestabilný svah pod prackovickou estakádou je však okolo nej premávka na dvojkilometrovom úseku stiahnutá do jedného pruhu a premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) už reagoval, že sa touto situáciou bude v pondelok zaoberať vláda, informovala Česká televízia.
Minister dopravy Dan Ťok na slávnostnom otvorení dnes vyhlásil, že diaľnica je bezpečná.
Na dnes sprevádzkovanom úseku od Lovosíc do Řehlovíc je 19 mostov a dva tunely. Najdlhším mostom je prackovická estakáda, meria 554 metrov.
Prezident ČR Miloš Zeman pri dnešnom otvorení obvinil ochranárov prírody, že podávaním žaloby za žalobou zavinili mimoriadnu dĺžku výstavby poslednej etapy. V dôsledku aktivít týchto "zelených aktivistov... kamióny na serpentínach cez stredohorie čadili desaťkrát viac, ako by čadili na diaľnici," vyhlásil.
Výstavba posledného úseku diaľnice prechádza cez chránenú krajinnú oblasť a geologicky nestabilné územie.
Celá D8 mala byť pôvodne hotová do roku 2000 a neskôr do roku 2002.
Pre nestabilný svah pod prackovickou estakádou je však okolo nej premávka na dvojkilometrovom úseku stiahnutá do jedného pruhu a premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) už reagoval, že sa touto situáciou bude v pondelok zaoberať vláda, informovala Česká televízia.
Minister dopravy Dan Ťok na slávnostnom otvorení dnes vyhlásil, že diaľnica je bezpečná.
Na dnes sprevádzkovanom úseku od Lovosíc do Řehlovíc je 19 mostov a dva tunely. Najdlhším mostom je prackovická estakáda, meria 554 metrov.
Prezident ČR Miloš Zeman pri dnešnom otvorení obvinil ochranárov prírody, že podávaním žaloby za žalobou zavinili mimoriadnu dĺžku výstavby poslednej etapy. V dôsledku aktivít týchto "zelených aktivistov... kamióny na serpentínach cez stredohorie čadili desaťkrát viac, ako by čadili na diaľnici," vyhlásil.
Výstavba posledného úseku diaľnice prechádza cez chránenú krajinnú oblasť a geologicky nestabilné územie.
Celá D8 mala byť pôvodne hotová do roku 2000 a neskôr do roku 2002.