Otázkou však podľa šéfa rezortu dopravy je, čo robiť v prípade, keď sa do tendra prihlásia len traja záujemcovia. Tam by vylúčením najvyššej a najnižšej ponuky ostala len jedna.
Autor TASR
Bratislava 23. októbra (TASR) - V súťažiach na diaľničné úseky by sa mohla najvyššia a najnižšia ponuka automaticky vylučovať. Myslí si to minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) a túto svoju víziu opísal na pondelkovom Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva, ktoré sa koná v Bratislave.
"To je moja úvaha, moje jedno z riešení, ktoré by eventuálne mohlo trošku vyčistiť nezhody vo verejných obstarávaniach," uviedol šéf rezortu dopravy. V niektorých štátoch to podľa neho zrejme takto funguje a hovoria o tom aj odborníci.
Otázkou však podľa neho je, čo robiť v prípade, keď sa do tendra prihlásia len traja záujemcovia. Tam by vylúčením najvyššej a najnižšej ponuky ostala len jedna. "Potrebujeme podľa môjho názoru, aby sme toto mohli spraviť, aby sa minimálne päť až šesť súťažiacich prihlásilo do projektu," doplnil Érsek.
Šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin zároveň v pondelok avizoval, že diaľničná spoločnosť by chcela v diaľničných súťažiach okrem ceny používať aj iné kritériá. V spolupráci s Úradom pre verejné obstarávanie, ministerstvom dopravy a odbornou verejnosťou preto pripravuje návrh súťažných podkladov, kde okrem ceny budú použité aj ďalšie kritériá.
"Mám na mysli hlavne kritériá týkajúce sa životného prostredia, skúsenosti a kvality kľúčových odborníkov. Chceme využiť poznatky z praxe od krajín, ako je Dánsko a Holandsko," vysvetlil Ďurišin.
Myslí si, že správnou kombináciou týchto kritérií sa dosiahne spravodlivá cena, vysoká kvalita diela, zníženie negatívnych dosahov na životné prostredie a tiež zodpovedný projektový manažment stavby tak, aby dielo bolo dokončené v stanovených lehotách a v zodpovedajúcej kvalite. "Plánujeme tieto nové kritériá už realizovať v súťažiach, ktoré budú prebiehať v roku 2018," dodal.
"To je moja úvaha, moje jedno z riešení, ktoré by eventuálne mohlo trošku vyčistiť nezhody vo verejných obstarávaniach," uviedol šéf rezortu dopravy. V niektorých štátoch to podľa neho zrejme takto funguje a hovoria o tom aj odborníci.
Otázkou však podľa neho je, čo robiť v prípade, keď sa do tendra prihlásia len traja záujemcovia. Tam by vylúčením najvyššej a najnižšej ponuky ostala len jedna. "Potrebujeme podľa môjho názoru, aby sme toto mohli spraviť, aby sa minimálne päť až šesť súťažiacich prihlásilo do projektu," doplnil Érsek.
Šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin zároveň v pondelok avizoval, že diaľničná spoločnosť by chcela v diaľničných súťažiach okrem ceny používať aj iné kritériá. V spolupráci s Úradom pre verejné obstarávanie, ministerstvom dopravy a odbornou verejnosťou preto pripravuje návrh súťažných podkladov, kde okrem ceny budú použité aj ďalšie kritériá.
"Mám na mysli hlavne kritériá týkajúce sa životného prostredia, skúsenosti a kvality kľúčových odborníkov. Chceme využiť poznatky z praxe od krajín, ako je Dánsko a Holandsko," vysvetlil Ďurišin.
Myslí si, že správnou kombináciou týchto kritérií sa dosiahne spravodlivá cena, vysoká kvalita diela, zníženie negatívnych dosahov na životné prostredie a tiež zodpovedný projektový manažment stavby tak, aby dielo bolo dokončené v stanovených lehotách a v zodpovedajúcej kvalite. "Plánujeme tieto nové kritériá už realizovať v súťažiach, ktoré budú prebiehať v roku 2018," dodal.