Koncern totiž vlani tvrdo zasiahol emisný škandál, ktorý poškodil jeho povesť. Teraz musí šetriť, aby mal z čoho zaplatiť pokuty a odškodné klientom.
Autor TASR
Wolfsburg 22. novembra (TASR) - Nemecký koncern Volkswagen (VW), najväčší výrobca áut v Európe, si dal za cieľ zvýšiť prevádzkovú maržu kmeňovej značky VW, ktorá v tomto bode zaostáva za hlavnými rivalmi, nad hranicu 6 % po roku 2025. Vyhlásil dnes na tlačovej konferencii šéf značky Herbert Diess. Informovala o tom agentúra Reuters.
Diess načrtol detaily svojich plánov po tom, ako vedenie koncernu v piatok 18. novembra oznámilo, že dosiahlo kompromisnú dohodu s odborovými zväzmi o zrušení 30.000 pracovných miest v rámci značky VW do roku 2025 výmenou za sľub, že sa vyhne ďalšiemu prepúšťaniu.
Cieľom týchto opatrení je zabezpečiť, aby mal Volkswagen budúcnosť, povedal Diess. Koncern totiž vlani tvrdo zasiahol emisný škandál, ktorý poškodil jeho povesť. Teraz musí šetriť, aby mal z čoho zaplatiť pokuty a odškodné klientom.
Prevádzková marža kmeňovej značky VW, ktorá sa podieľa takmer 50 % na celkovom odbyte koncernu, by mala podľa očakávania dosiahnuť tento rok len 2 % a 4 % v roku 2020.
Na porovnanie, automobilka PSA Peugeot Citroën si dala za cieľ dosiahnuť prevádzkovú maržu 6 % už v roku 2021.
Nemeckým koncernom vlani otriasol najväčší škandál v jeho histórii, ktorý negatíve ovplyvnil aj odbyt. VW sa minulý rok v septembri pod tlakom amerických úradov priznal, že do dieselových vozidiel nainštaloval softvér, ktorý mu umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 milióna v Európe.
Diess načrtol detaily svojich plánov po tom, ako vedenie koncernu v piatok 18. novembra oznámilo, že dosiahlo kompromisnú dohodu s odborovými zväzmi o zrušení 30.000 pracovných miest v rámci značky VW do roku 2025 výmenou za sľub, že sa vyhne ďalšiemu prepúšťaniu.
Cieľom týchto opatrení je zabezpečiť, aby mal Volkswagen budúcnosť, povedal Diess. Koncern totiž vlani tvrdo zasiahol emisný škandál, ktorý poškodil jeho povesť. Teraz musí šetriť, aby mal z čoho zaplatiť pokuty a odškodné klientom.
Prevádzková marža kmeňovej značky VW, ktorá sa podieľa takmer 50 % na celkovom odbyte koncernu, by mala podľa očakávania dosiahnuť tento rok len 2 % a 4 % v roku 2020.
Na porovnanie, automobilka PSA Peugeot Citroën si dala za cieľ dosiahnuť prevádzkovú maržu 6 % už v roku 2021.
Nemeckým koncernom vlani otriasol najväčší škandál v jeho histórii, ktorý negatíve ovplyvnil aj odbyt. VW sa minulý rok v septembri pod tlakom amerických úradov priznal, že do dieselových vozidiel nainštaloval softvér, ktorý mu umožnil manipulovať s emisiami a počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov takýchto vozidiel, z toho približne 8,5 milióna v Európe.