Najviac by z toho mohli profitovať majitelia dieselov, ktorí ročne najazdia nadpriemerné množstvo kilometrov a uvažujú o kúpe nového auta.
Autor TASR
Wolfsburg 25. októbra (TASR) - Koncern Volkswagen v rámci zvolávacej akcie na 2,4 milióna vozidiel so zmanipulovaným softvérom v Nemecku uvažuje aj o prémii pri výmene starého auta za nové. Ako sa agentúra DPA dozvedela od nemenovaných zdrojov z vnútra koncernu, cena za odkúpenie starého auta v kombinácii s dodatočnou výhodnou cenovou ponukou na nové sa dotkne predovšetkým 1,6-litrového dieselového motora, kde nebude stačiť aktualizácia softvéru. Náprava bude vyžadovať výrazný zásah do technológie motora, čo znamená vyššie náklady na montážne dielce a viac odpracovaných hodín mechanikov.
Najviac by z toho mohli profitovať majitelia dieselov, ktorí ročne najazdia nadpriemerné množstvo kilometrov a uvažujú o kúpe nového auta. Bude to však závisieť od viacerých faktorov, v prvom rade od veľkorysosti, s ktorou VW ocení staré vozidlo. Ďalší aspekt predstavuje legislatíva, nakoľko nie je jasné, či VW bude musieť rovnakú ponuku predložiť všetkým svojim zákazníkom, alebo ju môže obmedziť len na určité motory a ročníky.
Podľa informácií agentúry DPA sa po Európe pohybujú tri milióny áut s problémovým 1,6-litrovým dieselovým motorom. Na variant so zdvihovým objemom 2,0 litra pripadá 4,6 milióna áut a 340.000 vozidiel má malý 1,2-litrový motor. VW okrem týchto zhruba ôsmich miliónov vozidiel s emisnou normou Euro 5 dobrovoľne zvolá ďalších 500.000 starších dieselov s emisnými normami Euro 3 a Euro 4.
Agentúra DPA vypočítala, že s počtom 2,4 milióna áut v Nemecku pripadne na každý zmluvný servis VW približne 1100 vozidiel. Podľa odborníkov oprava každého auta potrvá v priemere 90 minút, vrátane vystavenia potrebných dokladov. Zvolávacia akcia tak na jedného mechanika vychádza na 200 pracovných dní a k tomu je potrebné pripočítať aj bežnú činnosť, napríklad opravy ostatných vozidiel.
Práve z týchto dôvodov môže mať Volkswagen záujem o výmenu starého vozidla za nové. Teoreticky by koncern mohol staršie autá predať mimo EÚ, napríklad v Turecku alebo Afrike. Do šrotovacieho lisu by sa dostali len veľmi staré exempláre.
Najviac by z toho mohli profitovať majitelia dieselov, ktorí ročne najazdia nadpriemerné množstvo kilometrov a uvažujú o kúpe nového auta. Bude to však závisieť od viacerých faktorov, v prvom rade od veľkorysosti, s ktorou VW ocení staré vozidlo. Ďalší aspekt predstavuje legislatíva, nakoľko nie je jasné, či VW bude musieť rovnakú ponuku predložiť všetkým svojim zákazníkom, alebo ju môže obmedziť len na určité motory a ročníky.
Podľa informácií agentúry DPA sa po Európe pohybujú tri milióny áut s problémovým 1,6-litrovým dieselovým motorom. Na variant so zdvihovým objemom 2,0 litra pripadá 4,6 milióna áut a 340.000 vozidiel má malý 1,2-litrový motor. VW okrem týchto zhruba ôsmich miliónov vozidiel s emisnou normou Euro 5 dobrovoľne zvolá ďalších 500.000 starších dieselov s emisnými normami Euro 3 a Euro 4.
Agentúra DPA vypočítala, že s počtom 2,4 milióna áut v Nemecku pripadne na každý zmluvný servis VW približne 1100 vozidiel. Podľa odborníkov oprava každého auta potrvá v priemere 90 minút, vrátane vystavenia potrebných dokladov. Zvolávacia akcia tak na jedného mechanika vychádza na 200 pracovných dní a k tomu je potrebné pripočítať aj bežnú činnosť, napríklad opravy ostatných vozidiel.
Práve z týchto dôvodov môže mať Volkswagen záujem o výmenu starého vozidla za nové. Teoreticky by koncern mohol staršie autá predať mimo EÚ, napríklad v Turecku alebo Afrike. Do šrotovacieho lisu by sa dostali len veľmi staré exempláre.