Stavby pri Prešove, Košiciach a Čadci majú podľa ministra dopravy R. Brecelyho (nominant #Siete) staršie štúdie vplyvov na životné prostredie. Pravdepodobne ich teda bude potrebné nanovo doplniť.
Autor TASR
Bratislava 23. mája (TASR) – Výstavba obchvatu Prešova na diaľnici D1, tiež úseku D1 Budimír – Bidovce pri Košiciach a časti diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa môže posunúť o niekoľko mesiacov. V rozhovore pre TASR to pripustil minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete).
Pri týchto diaľničných úsekoch sú totiž podľa neho už staršie štúdie vplyvov na životné prostredie (EIA). Pravdepodobne ich teda bude potrebné nanovo doplniť. A to by znamenalo odsun začiatku výstavby. "Možno o pár mesiacov, tipujem," konštatoval Brecely.
Najpravdepodobnejšie sa podľa neho bude musieť dopĺňať štúdia vplyvu na životné prostredie pri obchvate Prešova, čiže pri úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh. V prípade ďalších dvoch diaľnic to zatiaľ ešte nie je zrejmé.
Súťaže na výstavbu týchto troch diaľničných úsekov sa práve blížia do finále. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) otvorila minulý týždeň obálky s ponukami. Aktuálne ich teda vyhodnocuje a následne vyberie víťazných uchádzačov.
Obchvat Prešova na diaľnici D1, čiže úsek Prešov, západ - Prešov, juh by chcelo najlacnejšie postaviť konzorcium firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav a Metrostav Slovakia. Ich predložená ponuka je vo výške 356,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Diaľničiari pritom pôvodne predpokladali cenu za túto zákazku vo výške 369,5 milióna eur bez DPH.
V prípade úseku D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach predložila najnižšiu cenu firma Skanska SK, a to 197,4 milióna eur bez DPH. Tu diaľničiari pôvodne predpokladali hodnotu zákazky vo výške 209,4 milióna eur bez DPH.
Čo sa týka tretej súťaže na výstavbu časti D3 na Kysuciach, čiže úseku Čadca, Bukov - Svrčinovec, ten chce najlacnejšie postaviť združenie firiem Strabag, PORR a Hochtief. V tendri totiž predložili ponuku vo výške 239,1 milióna eur bez DPH. Táto cena je však vyššia ako pôvodne odhadovaná cena NDS, ktorá ju predpokladala vo výške 199,1 milióna eur bez DPH.
Pri týchto diaľničných úsekoch sú totiž podľa neho už staršie štúdie vplyvov na životné prostredie (EIA). Pravdepodobne ich teda bude potrebné nanovo doplniť. A to by znamenalo odsun začiatku výstavby. "Možno o pár mesiacov, tipujem," konštatoval Brecely.
Najpravdepodobnejšie sa podľa neho bude musieť dopĺňať štúdia vplyvu na životné prostredie pri obchvate Prešova, čiže pri úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh. V prípade ďalších dvoch diaľnic to zatiaľ ešte nie je zrejmé.
Súťaže na výstavbu týchto troch diaľničných úsekov sa práve blížia do finále. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) otvorila minulý týždeň obálky s ponukami. Aktuálne ich teda vyhodnocuje a následne vyberie víťazných uchádzačov.
Obchvat Prešova na diaľnici D1, čiže úsek Prešov, západ - Prešov, juh by chcelo najlacnejšie postaviť konzorcium firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav a Metrostav Slovakia. Ich predložená ponuka je vo výške 356,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Diaľničiari pritom pôvodne predpokladali cenu za túto zákazku vo výške 369,5 milióna eur bez DPH.
V prípade úseku D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach predložila najnižšiu cenu firma Skanska SK, a to 197,4 milióna eur bez DPH. Tu diaľničiari pôvodne predpokladali hodnotu zákazky vo výške 209,4 milióna eur bez DPH.
Čo sa týka tretej súťaže na výstavbu časti D3 na Kysuciach, čiže úseku Čadca, Bukov - Svrčinovec, ten chce najlacnejšie postaviť združenie firiem Strabag, PORR a Hochtief. V tendri totiž predložili ponuku vo výške 239,1 milióna eur bez DPH. Táto cena je však vyššia ako pôvodne odhadovaná cena NDS, ktorá ju predpokladala vo výške 199,1 milióna eur bez DPH.