Za hlavný kameň úrazu označil Moravčík nízke ceny diaľnic z obdobia vlády Ivety Radičovej (v tom čase SDKÚ-DS).
Autor TASR
Bratislava 12. apríla (TASR) – Je mi naozaj ľúto, že drobní veritelia Váhostavu dostanú len 15 %, ale stále je to lepšie ako nula. V dnešnej diskusnej relácii RTVS O 5 minút 12 to povedal generálny riaditeľ tejto stavebnej spoločnosti Marián Moravčík. Vytvorenie stránky mrzinasto.sk podľa neho nebolo myslené ako irónia, ani prejav arogancie.
"Bola mienená úprimne. Mrzí nás situácia, ktorá vznikla v spoločnosti. Máme tu dnes kompletne vymenené vedenie, ktoré do nej prišlo s úprimnou snahou túto spoločnosť zachrániť, zachrániť 1500 pracovných miest a dostavať zákazky, ktoré má rozpracované," uviedol Moravčík. Ako zdôraznil, z Váhostavu neodišla ani jedna pochybná platba schránkovým firmám.
Za hlavný kameň úrazu označil Moravčík nízke ceny diaľnic z obdobia vlády Ivety Radičovej (v tom čase SDKÚ-DS). "Absolútne nesúhlasím, že objednávateľ s tým nemohol nič spraviť. Už podľa vtedy platného zákona mal povinnosť preveriť, či je cena reálna. Štát ako dobrý hospodár si mal tvrdenia riaditeľa preveriť. Ak rozdiel medzi prvým a tretím je takmer 40 miliónov, to mi niečo indikuje," upozornil.
Aj štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček (Smer-SD) pripisoval v diskusii vinu za súčasný stav okolo Váhostavu vtedajšiemu ministrovi Jánovi Figeľovi (KDH) a jeho ľuďom. "Celý stavebný trh bol v kolapse po roku 2012. Práve preto sme výrazným spôsobom zdynamizovali výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, snažili sme sa naliať do sektora čo najviac financií a ozdraviť ho. Žiaľ, ukázalo sa to ako nedostatočné," konštatoval.
Podľa poslanca Národnej rady SR a podpredsedu KDH Pavla Zajaca nesie plnú zodpovednosť vláda Roberta Fica (Smer-SD). "Odkedy nastúpila, oligarchovia a mecenáši, ktorí sa skrývajú za veľkými stavebnými firmami v schránkových firmách, sa rozhodli prestať vyplácať subdodávateľov za tichého súhlasu vlády," naznačil.
O návrhoch riešenia situácie veriteľov Váhostavu budú poslanci diskutovať na mimoriadnej schôdzi 15. apríla, kde by ich mal parlament prijať v skrátenom legislatívnom konaní. Premiér už avizoval možnosť špeciálneho zákona, ktorý by bol šitý na mieru Váhostavu. Veritelia by mohli dostať viac peňazí, a to z budúcich ziskov firmy.
Výroky Váhostavu aj Fica považuje zástupca nespokojných veriteľov Milan Blaho za snahu opiť malé firmy a živnostníkov rožkom. "Berieme to ako spôsob ako zvrátiť verejnú mienku, ktorá je veľmi nepriaznivá pre terajšiu vládu a spoločnosť Váhostav," zhodnotil. S tvrdením, že reštrukturalizácia je výhodnejšia aj pre veriteľov, nesúhlasí. "Keď si rozložíme sumu tvoriacu 15 % na päť rokov, je to hodnota, ktorá u nás konvertuje k nule. Jediný, kto na tom má záujem, je Váhostav, banky a štát," domnieva sa.
"Bola mienená úprimne. Mrzí nás situácia, ktorá vznikla v spoločnosti. Máme tu dnes kompletne vymenené vedenie, ktoré do nej prišlo s úprimnou snahou túto spoločnosť zachrániť, zachrániť 1500 pracovných miest a dostavať zákazky, ktoré má rozpracované," uviedol Moravčík. Ako zdôraznil, z Váhostavu neodišla ani jedna pochybná platba schránkovým firmám.
Za hlavný kameň úrazu označil Moravčík nízke ceny diaľnic z obdobia vlády Ivety Radičovej (v tom čase SDKÚ-DS). "Absolútne nesúhlasím, že objednávateľ s tým nemohol nič spraviť. Už podľa vtedy platného zákona mal povinnosť preveriť, či je cena reálna. Štát ako dobrý hospodár si mal tvrdenia riaditeľa preveriť. Ak rozdiel medzi prvým a tretím je takmer 40 miliónov, to mi niečo indikuje," upozornil.
Aj štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček (Smer-SD) pripisoval v diskusii vinu za súčasný stav okolo Váhostavu vtedajšiemu ministrovi Jánovi Figeľovi (KDH) a jeho ľuďom. "Celý stavebný trh bol v kolapse po roku 2012. Práve preto sme výrazným spôsobom zdynamizovali výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, snažili sme sa naliať do sektora čo najviac financií a ozdraviť ho. Žiaľ, ukázalo sa to ako nedostatočné," konštatoval.
Podľa poslanca Národnej rady SR a podpredsedu KDH Pavla Zajaca nesie plnú zodpovednosť vláda Roberta Fica (Smer-SD). "Odkedy nastúpila, oligarchovia a mecenáši, ktorí sa skrývajú za veľkými stavebnými firmami v schránkových firmách, sa rozhodli prestať vyplácať subdodávateľov za tichého súhlasu vlády," naznačil.
O návrhoch riešenia situácie veriteľov Váhostavu budú poslanci diskutovať na mimoriadnej schôdzi 15. apríla, kde by ich mal parlament prijať v skrátenom legislatívnom konaní. Premiér už avizoval možnosť špeciálneho zákona, ktorý by bol šitý na mieru Váhostavu. Veritelia by mohli dostať viac peňazí, a to z budúcich ziskov firmy.
Výroky Váhostavu aj Fica považuje zástupca nespokojných veriteľov Milan Blaho za snahu opiť malé firmy a živnostníkov rožkom. "Berieme to ako spôsob ako zvrátiť verejnú mienku, ktorá je veľmi nepriaznivá pre terajšiu vládu a spoločnosť Váhostav," zhodnotil. S tvrdením, že reštrukturalizácia je výhodnejšia aj pre veriteľov, nesúhlasí. "Keď si rozložíme sumu tvoriacu 15 % na päť rokov, je to hodnota, ktorá u nás konvertuje k nule. Jediný, kto na tom má záujem, je Váhostav, banky a štát," domnieva sa.