Šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej zároveň upozorňuje, že takéto "polozatvorenie" hraníc bude mať veľký dopad na celé hospodárstvo Európskej únie.
Autor TASR
Bratislava 16. septembra (TASR) – Zavedenie kontrol vybraných áut na hraniciach spôsobuje problémy aj slovenským dopravcom. Predovšetkým tým, ktorí prepravujú tovar do Nemecka. Podľa aktuálnych údajov Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) sú totiž na hraniciach Rakúska s Nemeckom 15 kilometrové kolóny, ktoré spôsobujú šesť až desaťhodinové čakania.
Podľa predsedu združenia Róberta Hurana to môže spôsobiť dopravcom meškania a komplikácie voči objednávateľom prepravy, s možnými následnými postihmi. Šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej zároveň upozorňuje, že takéto "polozatvorenie" hraníc bude mať veľký dopad na celé hospodárstvo Európskej únie.
Obzvlášť citlivý na dopravu a logistiku je podľa neho automobilový priemysel. Automobilky aj na Slovensku totiž fungujú na princípe dopravy "just in time". To znamená, že sa komponenty a prípravky dovážajú na presne stanovený čas a idú priamo do výroby, neskladujú sa. "Cez automobilový priemysel to môže mať vplyv na ekonomiku Slovenska," upozornil Matej.
Generálny tajomník Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavol Reich tiež upozornil, že dopravcovia musia dodržiavať povinné bezpečnostné prestávky po určitom počte odjazdených hodín. Môže sa tak stať, že keď sa už vodiči dostanú z kolón na hraniciach, musia potom povinne absolvovať prestávku.
Podľa predsedu združenia Róberta Hurana to môže spôsobiť dopravcom meškania a komplikácie voči objednávateľom prepravy, s možnými následnými postihmi. Šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej zároveň upozorňuje, že takéto "polozatvorenie" hraníc bude mať veľký dopad na celé hospodárstvo Európskej únie.
Obzvlášť citlivý na dopravu a logistiku je podľa neho automobilový priemysel. Automobilky aj na Slovensku totiž fungujú na princípe dopravy "just in time". To znamená, že sa komponenty a prípravky dovážajú na presne stanovený čas a idú priamo do výroby, neskladujú sa. "Cez automobilový priemysel to môže mať vplyv na ekonomiku Slovenska," upozornil Matej.
Generálny tajomník Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavol Reich tiež upozornil, že dopravcovia musia dodržiavať povinné bezpečnostné prestávky po určitom počte odjazdených hodín. Môže sa tak stať, že keď sa už vodiči dostanú z kolón na hraniciach, musia potom povinne absolvovať prestávku.