Počet denne aktívnych užívateľov sa zvýšil o 18 % na 890 miliónov.
Autor TASR
Menlo Park 31. januára (TASR) - Facebook pokračuje v prudkom raste a jeho výsledky prekonali očakávania. Informovala o tom agentúra DPA.
Čistý zisk internetového koncernu vo 4. kvartáli 2014 medziročne vyskočil o 34 % na 701 miliónov USD (618 miliónov eur). Tržby sa zvýšili o 49 % na 3,85 miliardy USD. Facebook tak prekonal prognózy analytikov.
V decembri dosiahol počet mesačných užívateľov Facebooku 1,39 miliardy, čo je o 13 % viac ako v rovnakom období vlani. Na veľmi dôležitom mobilnom trhu vzrástol počet užívateľov o 26 % na 1,19 miliardy. Počet denne aktívnych užívateľov sa zvýšil o 18 % na 890 miliónov.
Príjmy z reklamy v poslednom štvrťroku vlaňajška vzrástli o 53 % na 3,59 miliardy USD. Približne 69 % z nich pripadlo na reklamu na mobilných zariadeniach, ako sú napríklad mobilné telefóny.
Facebook chce naďalej výrazne investovať. Vo 4. kvartáli náklady koncernu vyskočili o 87 % na 2,72 miliardy USD. Náklady na výskum a vývoj dosiahli 1,1 miliardy USD, čo znamená, že sa medziročne viac než zdvojnásobili.
Za celý rok 2014 Facebook zarobil 2,94 miliardy USD. Tržby sa zvýšili o 58 % na 12,47 miliardy USD.
Čistý zisk internetového koncernu vo 4. kvartáli 2014 medziročne vyskočil o 34 % na 701 miliónov USD (618 miliónov eur). Tržby sa zvýšili o 49 % na 3,85 miliardy USD. Facebook tak prekonal prognózy analytikov.
V decembri dosiahol počet mesačných užívateľov Facebooku 1,39 miliardy, čo je o 13 % viac ako v rovnakom období vlani. Na veľmi dôležitom mobilnom trhu vzrástol počet užívateľov o 26 % na 1,19 miliardy. Počet denne aktívnych užívateľov sa zvýšil o 18 % na 890 miliónov.
Príjmy z reklamy v poslednom štvrťroku vlaňajška vzrástli o 53 % na 3,59 miliardy USD. Približne 69 % z nich pripadlo na reklamu na mobilných zariadeniach, ako sú napríklad mobilné telefóny.
Facebook chce naďalej výrazne investovať. Vo 4. kvartáli náklady koncernu vyskočili o 87 % na 2,72 miliardy USD. Náklady na výskum a vývoj dosiahli 1,1 miliardy USD, čo znamená, že sa medziročne viac než zdvojnásobili.
Za celý rok 2014 Facebook zarobil 2,94 miliardy USD. Tržby sa zvýšili o 58 % na 12,47 miliardy USD.