Celosvetový počet používateľov, ktorí aspoň raz za mesiac navštívia Facebook, sa v júni medziročne zvýšil o 13 % na 1,49 miliardy.
Autor TASR
Menlo Park 30. júla (TASR) - Sociálna sieť Facebook razantne rastie, darí sa jej najmä v silne konkurenčnom prostredí mobilných aplikácií. Táto expanzia však stojí peniaze, čo sa odráža aj na výsledkoch hospodárenia. Informovali o tom agentúra DPA a Reuters.
Výdavky v 2. kvartáli 2015 medziročne vzrástli o 82 % na 2,8 miliardy USD (2,54 miliardy eur) a za celý rok by sa mali zvýšiť o 55 až 60 %. Vzhľadom na to zisk medziročne klesol o 9 % na 719 miliónov USD. Tržby stúpli o 39 % na 4,04 miliardy USD a prekonali prognózy Wall Street.
Investičná ofenzíva sa zrejme vypláca. Celosvetový počet používateľov, ktorí aspoň raz za mesiac navštívia Facebook, sa v júni medziročne zvýšil o 13 % na 1,49 miliardy. Počet denných používateľov vzrástol o 17 % na 968 miliónov. Celkový počet používateľov, ktorí vstupujú na Facebook zo svojich mobilných telefónov a tabletov, medziročne stúpol o 23 % na 1,31 miliardy, z čoho denne navštevovalo sieť 844 miliónov ľudí, čiže o 29 % viac.
Mimoriadne úspešná je aplikácia Messenger, ktorá má viac než 700 miliónov používateľov. V nadchádzajúcich mesiacoch chce Facebook pridať nové reklamné formáty aj na aplikáciu Instagram, ktorú spoločnosť v 2. kvartáli spustila v Brazílii, Nemecku a Japonsku.
Príjmy z reklamy, ktorá je najdôležitejším zdrojom peňazí, sa v 2. štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zvýšili o 43 % na 3,8 miliardy USD. Až 76 % z tejto sumy tvorila reklama na mobilných zariadeniach, pred rokom išlo o 62 %. Priemerná cena za jednu reklamu vzrástla o 220 %, hoci celkový počet prehliadaní reklamy klesol o 55 %.
Akcie Facebooku síce na výsledky zareagovali v mimoburzovom obchodovaní poklesom o 3 %, avšak zatvárací kurz zo stredy 29. júla na úrovni 96,99 USD predstavuje zvýšenie od začiatku roka o 24,3 %. Burzová hodnota Facebooku tak dosahuje 276,4 miliardy USD.
Výdavky v 2. kvartáli 2015 medziročne vzrástli o 82 % na 2,8 miliardy USD (2,54 miliardy eur) a za celý rok by sa mali zvýšiť o 55 až 60 %. Vzhľadom na to zisk medziročne klesol o 9 % na 719 miliónov USD. Tržby stúpli o 39 % na 4,04 miliardy USD a prekonali prognózy Wall Street.
Investičná ofenzíva sa zrejme vypláca. Celosvetový počet používateľov, ktorí aspoň raz za mesiac navštívia Facebook, sa v júni medziročne zvýšil o 13 % na 1,49 miliardy. Počet denných používateľov vzrástol o 17 % na 968 miliónov. Celkový počet používateľov, ktorí vstupujú na Facebook zo svojich mobilných telefónov a tabletov, medziročne stúpol o 23 % na 1,31 miliardy, z čoho denne navštevovalo sieť 844 miliónov ľudí, čiže o 29 % viac.
Mimoriadne úspešná je aplikácia Messenger, ktorá má viac než 700 miliónov používateľov. V nadchádzajúcich mesiacoch chce Facebook pridať nové reklamné formáty aj na aplikáciu Instagram, ktorú spoločnosť v 2. kvartáli spustila v Brazílii, Nemecku a Japonsku.
Príjmy z reklamy, ktorá je najdôležitejším zdrojom peňazí, sa v 2. štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zvýšili o 43 % na 3,8 miliardy USD. Až 76 % z tejto sumy tvorila reklama na mobilných zariadeniach, pred rokom išlo o 62 %. Priemerná cena za jednu reklamu vzrástla o 220 %, hoci celkový počet prehliadaní reklamy klesol o 55 %.
Akcie Facebooku síce na výsledky zareagovali v mimoburzovom obchodovaní poklesom o 3 %, avšak zatvárací kurz zo stredy 29. júla na úrovni 96,99 USD predstavuje zvýšenie od začiatku roka o 24,3 %. Burzová hodnota Facebooku tak dosahuje 276,4 miliardy USD.