Presné rozhodnutie závisí na tom, či súkromný dopravca zruší objednávku trasy na časové polohy jeho vlakov.
Autor TASR
Bratislava 12. januára (TASR) - Národný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) je pripravená vyjsť v ústrety cestujúcim a posilniť dopravu na trase Bratislava – Žilina – Košice po ohlásenom odchode súkromného dopravcu RegioJet. Plánuje zabezpečiť aj obsluhu staníc, kde v súčasnosti vlaky InterCity ZSSK nezastavujú. Uviedol to dnes vo vyhlásení hovorca a riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Tomáš Kováč.
ZSSK bola podľa neho nútená vo veľmi krátkom čase pripraviť sa na viacero možností. Presné rozhodnutie závisí na tom, či súkromný dopravca zruší objednávku trasy na časové polohy jeho vlakov.
Kováč informoval, že RegioJet totiž síce potvrdil ukončenie prevádzky svojich komerčných vlakov na konci januára, avšak podľa informácií ZSSK neuvoľnil trasu s časovými polohami týchto spojov, ktorú mal objednanú aj na ďalšie obdobie. Ak RegioJet nebude ústretový, nemôže v časových polohách jeho vlakov od 1. februára jazdiť iný dopravca. Napriek vyhláseniam v médiách, ZSSK zatiaľ nemá garanciu, že trasy budú uvoľnené.
"Vlaky InterCity sme od 11. decembra spustili rešpektujúc konkurenta. Prišli sme s novým konceptom postaveným na rýchlom spojení Bratislavy a Košíc za 4 hodiny 42 minút a nezačali sme cenovú vojnu," vyhlásil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
"Urobíme všetko, aby cestujúci boli spokojní aj po náhlom odchode súkromného dopravcu. Pripravované riešenia si vyžiadajú dodatočné náklady, ktoré chceme pokryť úsporami v našej spoločnosti. Nezaťažíme však štátny rozpočet a momentálne neuvažujeme ani nad zmenou cestovného v IC vlakoch. Aby sme mohli riadne pokračovať v prípravách na nahradenie vlakov, potrebujeme, aby RegioJet zrušil objednávku na všetky trasy Bratislava – Žilina – Košice k 1. februáru," doplnil.
Dnešný stav totiž znamená prevádzkovú neistotu, keďže RegioJet môže svoje rozhodnutie nevypravovať vlaky zmeniť. ZSSK prevádzkuje vlaky InterCity bez štátnych dotácií. Cieľom spoločnosti je dostať vlaky do prevádzkového zisku už v prvom roku ich fungovania a v štvrtom roku dosiahnuť celkový kladný hospodársky výsledok.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri ŽSR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od polovice decembra 2016 realizuje priemerne 1445 vlakov denne. Z toho 203 diaľkových vlakov, 1242 regionálnych a prímestských spojov, zastavuje na 690 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2800 kilometroch tratí na Slovensku.
ZSSK bola podľa neho nútená vo veľmi krátkom čase pripraviť sa na viacero možností. Presné rozhodnutie závisí na tom, či súkromný dopravca zruší objednávku trasy na časové polohy jeho vlakov.
Kováč informoval, že RegioJet totiž síce potvrdil ukončenie prevádzky svojich komerčných vlakov na konci januára, avšak podľa informácií ZSSK neuvoľnil trasu s časovými polohami týchto spojov, ktorú mal objednanú aj na ďalšie obdobie. Ak RegioJet nebude ústretový, nemôže v časových polohách jeho vlakov od 1. februára jazdiť iný dopravca. Napriek vyhláseniam v médiách, ZSSK zatiaľ nemá garanciu, že trasy budú uvoľnené.
"Vlaky InterCity sme od 11. decembra spustili rešpektujúc konkurenta. Prišli sme s novým konceptom postaveným na rýchlom spojení Bratislavy a Košíc za 4 hodiny 42 minút a nezačali sme cenovú vojnu," vyhlásil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
"Urobíme všetko, aby cestujúci boli spokojní aj po náhlom odchode súkromného dopravcu. Pripravované riešenia si vyžiadajú dodatočné náklady, ktoré chceme pokryť úsporami v našej spoločnosti. Nezaťažíme však štátny rozpočet a momentálne neuvažujeme ani nad zmenou cestovného v IC vlakoch. Aby sme mohli riadne pokračovať v prípravách na nahradenie vlakov, potrebujeme, aby RegioJet zrušil objednávku na všetky trasy Bratislava – Žilina – Košice k 1. februáru," doplnil.
Dnešný stav totiž znamená prevádzkovú neistotu, keďže RegioJet môže svoje rozhodnutie nevypravovať vlaky zmeniť. ZSSK prevádzkuje vlaky InterCity bez štátnych dotácií. Cieľom spoločnosti je dostať vlaky do prevádzkového zisku už v prvom roku ich fungovania a v štvrtom roku dosiahnuť celkový kladný hospodársky výsledok.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri ŽSR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).
ZSSK od polovice decembra 2016 realizuje priemerne 1445 vlakov denne. Z toho 203 diaľkových vlakov, 1242 regionálnych a prímestských spojov, zastavuje na 690 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2800 kilometroch tratí na Slovensku.